Recomana.cat


Recomana també organitza activitats de mediació i d’acostament de les arts escèniques al públic amb la implicació dels nostres col·laboradors. A aquest conjunt d’activitats les hem anomenades recomanACCIONS
Un dels serveis que oferim és el de seguiment d'un procés de creació: un dels nostres crítics assisteix als assajos durant tres dies diferents i n'escriu una crònica de cada dia juntament amb suport gràfic. Així se segueix l'evolució del treball de les companyies abans de la seva presentació al públic. 


 
En el camí que la crítica sigui un guia per a entrar per camins desconeguts, programem, amb el suport del Grec Festival, l'acompanyament als espectadors a la cuina dels artistes. És un programa que compta amb la coordinació de Carme Tierz (relació amb les companyies) i Alba Cuenca i Elisa Díez (relació amb el públic). Dimarts passat, a la tarda, vam poder entrar a la sala d'assaig al Graner.

Grec Creació 2017  
La faran grossa L'assaig d'Aire
29 de juny de 2017
Sara Esteller
  

L'espectacle ja no està en cartell.
 

Un cor de 25 veus, una projecció que acompanya l'acció en escena sobre una pantalla, vuit ballarins, un actor i un equip artístic de gairebé 50 persones. Amb aquests ingredients Miquel G. Font està component Aire, la seva producció més ambiciosa fins avui, per la qual ha comptat amb la coproducció del Grec Festival de Barcelona i altres centres de creació com a L’Estruch de Sabadell o el Graner. Es tracta de la cinquena peça d'un projecte anomenat Ecumenicam pel qual ha ideat set espectacles.

Per acostar-nos al procés de creació d'aquesta nova obra d'un dels joves coreògrafs catalans amb major trajectòria internacional (ha treballat a Estats Units, França, Alemanya, Suïssa,... com a ballarí i coreògraf), un nodrit grup de curiosos espectadors va acudir dimarts passat a un assaig de la companyia que dirigeix, Habemus Corpus, acció que s'inclou en la iniciativa Grec Creació.

Miquel G.Font ha muntat una autèntica Babel de ballarins: d'Israel, Bèlgica, Holanda, Polònia, França i Catalunya prové el versàtil elenc que va oferir 25 minuts de la peça. Aire ens parla sobre el que ens espera després de la mort, un tema que dóna cabuda a allò més espiritual; per això el punt d'arrencada va ser un Kyrie Eleison que va permetre als ballarins anar entrant en matèria. Després, dues escenes de la peça van servir per exhibir la dansa rigorosa, detallada i dinàmica de G. Font. Frases grupals, duets i solos dibuixant a l'espai un complex entramat de relacions i perfilant els personatges que serveixen de fil conductor d'aquesta història “basada en fets reals”. Els gestos, precisos i evocadors, també són molt importants en aquesta història. Amb tot el que es va veure i va escoltar durante l'assaig, veiem que està garantit un espectacle de gran plasticitat i noves hibridacions.

Per a la banda sonora de la peça, que segons el seu director és a més d'una obra de dansa “una pel·lícula”, comptarà en escena amb la participació del Cor Ciutat de Mataró i amb una composició electrònica abstracta del propi G.Font que dimarts va sonar a la presentació. El seu artífex reconeixia davant el públic que aquesta creació no ens servira com a exercici d'evasió sinó que més aviat ens farà pensar.

Després de l'exhibició, les intervencions de l'equip artístic i del públic van permetre desgranar més detalls del procés creatiu d'Aire, un entramat de disciplines artístiques al servei de la història que G.Font ens oferirà els dies 11 i 12 de juliol a la sala MAC del Mercat dels Flors.

Benvingudes siguin totes aquestes preguntes que ens llança; com sabem, trobar resposta no és l'important.

Si vols veure, què va passar a l'assaig d'Aüc, clica aquí


COMPARTEIX


  • Fotògraf: Alfred Mauve
  • Fotògraf: Alfred Mauve
  • Fotògraf: Alfred Mauve
  • Fotògraf: Alfred Mauve
  • Fotògraf: Alfred Mauve
  • Fotògraf: Alfred Mauve