Recomana.cat


Recomana també organitza activitats de mediació i d’acostament de les arts escèniques al públic amb la implicació dels nostres col·laboradors. A aquest conjunt d’activitats les hem anomenades recomanACCIONS
Un dels serveis que oferim és el de seguiment d'un procés de creació: un dels nostres crítics assisteix als assajos durant tres dies diferents i n'escriu una crònica de cada dia juntament amb suport gràfic. Així se segueix l'evolució del treball de les companyies abans de la seva presentació al públic. 


 
En el camí que la crítica sigui un guia per a entrar per camins desconeguts, encetem amb el suport del Grec Festival l'acompanyament als espectadors a la cuina dels artistes. És un programa que compta amb la coordinació de Carme Tierz (relació amb les companyies) i Alba Cuenca (relació amb el públic). Fa uns dies ens vam apropar al local d'assaig de CabaretA. Us ho expliquem:

Grec Creació 2017  
Un cabaret com els d'abans Assaig de CabaretA
17 de juliol de 2017
Carme Tierz
  

L'espectacle ja no està en cartell.
 

Des què va fer els primers passos fins a l’estrena a la Sala Muntaner (19 de juliol), CabaretA ha recorregut un llarg camí. Un camí que, podríem dir, va començar a París, a aquella Rive Gauche de Q-Ars Teatre que va fer coincidir a l’equip artístic Bàrbara Granados (compositora) i Maria Molins (actriu). Entre totes dues va néixer, ja en aquell moment, el desig de crear un espectacle conjunt en què la música i la paraula compartissin protagonisme. Sis anys després que van formular el desig, arriba als escenaris CabaretA, un homenatge al teatre concert de Maria Aurèlia Capmany, a les lletres picants i reivindicatives de Guillermina Motta, al Paral·lel de Mary Santpere o al d’una altra figura igual de gran, el gran Àngel Pavlovsky. Als cuplets, a la cançó sicalíptica, al circ que es transforma en poesia. I una crítica a tot allò que ens emprenya, ens desagrada i fastigueja, a elles i a nosaltres, la corrupció política, les rèmores del franquisme, les persones tòxiques, la injustícia.

A CabaretA els textos són de la Maria i la música, a excepció d’alguns clàssics (updated version), de la Bàrbara; la direcció d’escena és cosa d’un altre dels bohemis de Rive Gauche, Joan Maria Segura, encarregat ara d’endreçar l’abundant cabal d’idees i escenes que configuren l’espectacle. Moltes càpsules han hagut de quedar-se fora, ens comenta el director el dia que anem a veure’ls assajar. Es va generar molt de material.

Avui, toca assaig musical. Tot i la canícula, Maria Molins porta jaqueta i un mocador que li protegeix el coll i la veu. CabaretA és el seu debut com a cantant, una assignatura pendent. Un somni. Fa anys em vaig presentar al càsting de l’A Little Night Music [Mario Gas, 2000], recorda. No em van agafar, però el Manolo Gas em va dir que jo havia de cantar. La Bàrbara Granados li va brindar la primera ocasió de fer-ho en públic tot just fa un any, en una gala benèfica en què també hi van actuar Jaume Sisa o l’Elèctrica Dharma, i ara l’acompanya al piano (o amb l'acordió o amb campanetes o amb...) quan canta. El que canta a l’assaig és el tema que obre CabaretA. Diu així: “Benvinguts al cabaret (vinga, tots)/ Al Cabaret, a Cabareta/ Dones i homes del cap dret/ Al Cabaret, a Cabareta/ Tanca els ulls i deixa’t fer/ Comença ja Cabareta/ Si allà fa molt de fred/ aquí dins t’escalfarem/ I si fa molta calor, aquí hi ha un ventilador”. Qui podria resistir-se a passar?

Al petit estudi on assagen hi ha també Dick Them i Miquel Malirach, molt més que músics. El Joan Maria i jo sortim d’allà per no entorpir més la sessió, i seiem en un sofà del càlid local de Q-Ars Teatre, sí, la companyia que els va reunir a Rive Gauche. Un espai màgic que respira teatre per tots els racons. Jo aquí només sóc el que posa una mica d’ordre a l’espectacle, ja t’ho he dit, les autèntiques autores són elles, diu amb humilitat, però tothom que ha seguit la trajectòria de Joan Maria Segura sap que la seva empremta serà visible. Seguim parlant tranquils mentre de l’estudi escapa la melodia del Bohemian Rhapsody de Queen. Queen? Sí, però amb una lletra nova... que no desvetllaré. Aneu al cabaret i deixeu-vos-hi sorprendre!


COMPARTEIX