Recomana.cat


Recomana també organitza activitats de mediació i d’acostament de les arts escèniques al públic amb la implicació dels nostres col·laboradors. A aquest conjunt d’activitats les hem anomenades recomanACCIONS
Un dels serveis que oferim és el de seguiment d'un procés de creació: un dels nostres crítics assisteix als assajos durant tres dies diferents i n'escriu una crònica de cada dia juntament amb suport gràfic. Així se segueix l'evolució del treball de les companyies abans de la seva presentació al públic. 


 
Núria Navarro s'incorpora al Novaveu, gràcies al suport de Temporada Alta. A partir de la propera crítica, la penjarà al blog #Novaveu. Excepcionalment, publiquem el seu primer article (que és revisat per companys de la crítica de Recomana i, normalment no es fa públic enlloc) conscients que la qualitat efímera de festival, que no permet llargues estades als teatres. Volem que els joves recomanin als joves. I, per fer-ho amb garanties, ens hem compromès a tutelar-los mínimament, donant sempre l'última paraula a l'autor.

Temporada Alta 2017  
L'essencial és invisible als ulls Crònica "El petit príncep"
1 de novembre de 2017
Recomana
  

L'espectacle ja no està en cartell.
 

El petit príncep,que porta representant-se des del 2014 a la sala Barts de Barcelona, va venir aquest diumenge 15 a l'Auditori de Girona, com ja havia fet l'octubre de fa dos anys en el Temporada Alta 2015. Ja han fet més de 300 funcions i continuen omplint teatres.

Interpretat per Júlia Bonjoch, el Petit Príncep viatja per l'univers en la cerca d'alguna cosa que li faci entendre i estimar la seva rosa. En aquest viatge troba diversos personatges singulars, tots ells interpretats per Xavi Duch, Josep Palau i Diana Roig, que l'ajuden a obrir els ulls. També coneix un aviador, representat per Àngel Llàcer. Gràcies a aquesta trobada l'aviador rememora com és la innocència de ser un nen, i amb ell tots els espectadors.

El rerefons de l'obra parla de qüestions atemporals, ja que retrata grans trets que sempre han format part del comportament humà, com ara la vanitat, l'ambició, la necessitat d'aparentar ser seriosos i savis, la innocència...

És un espectacle musical que compta amb unes cançons compostes per Manu Guix i un vestuari dissenyat per Amadeu Ferré que no podrien ser més adequats. Malgrat les cançons eren molt boniques i esqueien a la perfecció amb la singularitat dels personatges i amb l'obra en general, la música estava massa forta i costava entendre les lletres, ja que la veu dels actors quedava tapada.

Marc Artigau, a més d'escriure la lletra de les cançons del musical juntament amb Manu Guix, també n'és el dramaturg. Artigau i Àngel Llàcer aconsegueixen portar la història al teatre a través d'aquesta magnífica adaptació, que enllaça el caràcter de cada personatge que plasmava el llibre amb una estètica, un ritme vital i una cançó concreta. Qui ha dirigit i coordinat tots aquests factors ha estat el director artístic Àngel Llàcer

Amb l'ajuda de les il·lustracions de l'autor projectades de fons, de la caracterització dels personatges i de l'escenografia feta per Tatiana Halbach i Jordi Queralt, l'espectador s'endinsa en la història del protagonista, i és transportat a altres galàxies durant una hora i mitja. Tant els grans com els petits gaudeixen d'aquest viatge sideral i emocional. I és que aquest musical no només entreté els més petits, sinó que a més fa reflexionar els adults (com també fa el llibre, de l'autor francès Antoine de Saint-Exupéry).

L'obra es fa molt amena, i cal destacar la rapidesa dels canvis de vestuari del repartiment, que són molts.

En conclusió, es podria dir que el Petit Príncep és un espectacle que fascina i emociona tant a grans com a petits. Un altre cop ha quedat demostrat que Manu Guix i Àngel Llàcer formen un bon tàndem, com s'ha vist també en altres produccions com "Molt soroll per no res". És un musical 100% recomanable.

15 d'octubre, Auditori de Girona. Farà temporada, novament, al Barts de Barcelona

Núria Navarro


COMPARTEIX