Bemoll sostingut

informació obra



Autoria:
Jaume Mateu
Direcció:
Victor Alvaro, Jaume Mateu
Intèrprets:
Tortell Poltrona (pallasso), Montserrat Trias (pallassa), Victor Alvaro (pallasso), Jordi Saban (pallasso), Luara Mateu (pallassa), Boris Ribas (equilibris i acrobàcia) , Rosa Peláez (acrobàcia i corda volant) , Igor Buzato (acrobàcia) , Iris Mur (trapezi fix) , Antonio Firmino (malabars i acrobàcia), Roberto Carlos Rodrigues (acrobàcia)
Músics:
Kquimi Saigi (teclats), Arnau Figueres (bateria i percussió)
Companyia:
Circ Cric
Sinopsi:

Espectacle de música, poesia, circ i pallassos. Un joc a cavall del passat, el present i el futur. Entre el possible i l’impossible. El present és dins d'una capsa i en destapar-la, hi trobem a dins, una altra capsa i així fins… A la vida hi ha moments impossibles on el temps gairebé s’atura i es converteix en etern, tot i que després passa... Com el circ. Com els pallassos! 

Crítica: Bemoll sostingut

28/04/2014

BEMOLL + SOSTINGUT = NATURAL

per Jordi Jané

Espectacle amb l’inequívoc segell Cric, amb números de qualitat que guanyaran ritme amb el rodatge. A mig maig s’hi incorpora un prometedor número de llit elàstic actualment en preparació.

Bemoll sostingut gira al voltant del leit-motive del temps, amb textos propis o bé manllevats a Joan Brossa o a Josep-Vicenç Foix. Hi ha bones atraccions aèries: un simètric número de teles (Roseta Peláez i Iris Mur), trapezi fix (Iris Mur) i el nou i vivaç número de corda volant amb què Roseta Peláez posa el nus a la gola del personal per tancar la primera part de l’espectacle. En acrobàcia a terra destaca el simpàtic trio d’equilibris acrobàtics d’aire clàssic (acrobàcia impecable, elegància de vestuari, swing i trapelleria) presentat per Igor Buzato, Antonio Correa i Boris Ribas.

Buzato i Correa presenten també un aplaudit número de passing en què, sense deixar de manipular maces, es desvesteixen i es vesteixen tot intercanviant-se americana, camisa i pantalons (un va de blanc i l’altre de negre). El bon nivell dels equilibris sobre bastons de Quim Giron (Animal Religion) cobreix aquesta especialitat circense i Tortell Poltrona presenta les entrades El Maquillatge, La Bomba, La Puça, El Micro (rematat amb el monòleg Pere Pla, pintor pastera) i posa punt i final a la funció amb l’emblemàtic reggae No somos nada, coreografiat com sempre per la companyia al ple.

Luara Mateu fa en aquesta ocasió les funcions de presentadora, i val a dir que se’n surt molt dignament. No explico com es presenta en pista: és molt millor la sorpresa. Només els avanço que és una molt imaginativa solució de circumstàncies.

El dia de l’estrena, els volgudament apallassats mossos de pista havien de trobar encara el punt just entre accions i tempos per tal que l’esperable comicitat de les seves intervencions de represa no se’ls escapi dels dits.

Piano, teclats (Kquimi Saigi) i bateria i percussió (Arnau Figueres) configuren un espai sonor que navega entre classicisme, impressionisme i romanticisme amb peces emblemàtiques de Beethoven, Chopin i Debussy (entre d’altres), a les quals imprimeixen variacions energètiques quan ho demanen els canvis d’intensitat dels números. Aquests dos músics i la ponderada il·luminació de Quico Gutiérrez aporten a l’espectacle un to delicat i amable que no sucreja en cap moment.

Un bemoll sostingut deu convertir la nota en natural, no? Doncs aquest és un espectacle natural. Com el Montseny. Com el Cric de sempre.

Bemoll sostingut, per a tots els públics, forma part del Festival Circ Cric al Montseny (5 d’abril a 13 de juliol). Calendari d’aquest espectacle i programació general (inclòs el feliçment recuperat Festival Internacional de Pallasses): www.circcric.com.

                                                                             ✩  ✩  ✩