Tres nois es troben al bosc per a beure cervesa i parlar de la seva Suècia i de com la immigració l’està canviant.
Llavors arriba un company de classe d’orígen asiàtic. La violència latent aflorarà mentre s’enfronten els valors de la Suècia modèlica amb la intolerància, els prejudicis, i la frustració.
Premi de la critica 2014 en la categoria de revelació al repartiment (Adrià Díaz, Sergio Freijo, Marc Naya i Junyi Sun)
Lars Norén passa per ser un dels dramaturgs més notables de l’escena sueca, amb una extensa producció, també en el camp dels guions. Tanmateix ‘Kyla’ no em sembla res de l’altre món. En temps real, l’obra traça una historieta força tòpica sobre tres joves suecs ultres que passen l’estona en un bosc de la perifèria urbana i acaben apallissant un company de classe d’origen coreà. Tot i algun diàleg amb espurnes de lucidesa, els personatges són estereotipats i la trama s’esmuny cap a un final previsible. Ignoro si, en el seu moment, el 2003, va acomplir certa funció de catarsi. Dubto, en tot cas, que ningú no hagués ja llegit o vist a la pantalla un relat similar.
Per contra, trenco una llança per l’ esforçat treball dels joves intèrprets (destacaria, potser, Marc Naya modelant l’expressió facial) que ha dirigit Adrian Devant.