Un circ despullat, honest, humil i vulnerable; un moviment que és tota una coreografia de gestualitats i accions corporals; una música en viu que ha acompanyat tots els seus espectacles; el cant; el teatre... Amb tots aquests llenguatges s'expressa Clara Poch Masià, una de les creadores de Mumusic Circus, en un muntatge de la companyia que té en els conceptes de suspensió, de punt mort i de viratge tres elements centrals. Aquí us parlaran amb el llenguatge del circ, però també amb la música, sobre aquells moments en què us disposeu a acceptar una pèrdua a la recerca d'un nou guany, el moment en què us deixeu anar, feu un gir que ho canvia tot —o potser no— i busqueu la seguretat d'un nou port o d'una nova vida. Aquest moment misteriós en què accepteu el sacrifici i empreneu el gir, el seu poder de trasbalsar-ho tot, és el tema de Lady Panda. És un espectacle amb una estètica acurada, d'un minimalisme oriental. No us sorprengui la presència, presidint l'espai, d'un pèndol que ens recorda aquest moviment continu que és l'existència, feta de viratges, d'extrems i de contrastos.
Nascuda a Girona el 1976, Clara Poch Masià es va formar al Centre National des Arts du Cirque de Châlons-en-Champagne, en l'especialitat d'aeris, i a l'École Nationale de Cirque de Rosny-Sous-Bois. L'any 2008 va crear amb el músic de Sant Celoni Marçal Calvet la companyia Mumusic Circus, amb la qual tots dos han produït uns espectacles en els quals s'expressen amb música en viu i les arts del circ. Entre els més coneguts, Amigoo (2022), on un contrabaix esdevenia punt de connexió entre un home i una dona, entre la música i el circ, i el més recent Flou Papagayo (Grec 2018 Festival de Barcelona). Val a dir que, a més de la seva feina amb Mumusic Circus, Clara Poch Masià ha dirigit també gales i espectacles, entre els quals el Combinat de Circ 49 de l'Ateneu Popular 9 Barris. I, com a prova del pes de la música en els muntatges de la companyia, volem recordar que l'any 2021 Poch i Calvet es van atrevir fins i tot a enregistrar un disc, un treball que parla sobre comiats i abismes, es titula Fortuna i, poca broma, tenia les col·laboracions d'Edi Pou i Joan Colomo. L'espectacle té entre les intèrprets Carla Farreny, que va participar en la convocatòria del 2020 del projecte Creació i Museus amb la proposta Tour.
Cinc anys després de Flou Papagayo, Mumusic Circus ha tornat a estrenar al Grec Festival. En aquesta ocasió no ho ha fet al teatre Joan Brossa del Casc Antic, sinó a la sala Pina Bausch del Mercat de les Flors, a la muntanya de Montjuïc.
La nova proposta neix a partir d’un projecte que Clara Poch barrinava com a treball de llicenciatura en especialitat d'aeris circenses. Es va arribar a construir el pòrtic, original de Lluc Castells, que durant 16 anys ha estat esperant el moment de veure la llum. Des d’aquesta estructura penja un pèndol (en realitat és una farola del carrer cap per avall) que vol ser la metàfora de l’espectacle: el pas del temps, els retrobaments, els contrastos i els girs que et dona la vida.
L’espectacle és com una tassa d’elixir; transmet una pau i un benestar que s’ha convertit en el llenguatge propi de la companyia. Cant, dansa, música i circ es fusionen en un espectacle sensible i elegant, on el color ocre de la pista combina a la perfecció amb el vestuari més aviat balder de Clara Poch i Carla Farreny.
Les dues protagonistes de l’espectacle transmeten una química molt especial, un ritme a escena que també pot arribar a atrapar l’espectador. Aconsegueixen una cosa dificilíssima: una intimitat col·lectiva.
El tercer protagonista és Marçal Calvet, imponent músic que toca el violí amb força i que també fa el paper de rider en un dels moments més bonics de l’espectacle: el ball de les pedres amb Clara Poch. Els jocs de mirades, els moments de concert o els giravolts del pèndol amb Clara Poch gronxant-se són també altres propostes destacades d’un espectacle que dura una hora i passa com un sospir.