Espectacle de teatre visual per a tots públics amb màgia, dansa, titelles, ombres, llum negre i circ inspirat en l’obra de l'artista americà Alexander Calder. Una explosió creativa en moviment.
El segon espectacle de la Companyia Addaura, que com el primer, ha estat dirigit per Teia Moner, fa un homenatge a l'estètica i el món de l'escultor nord-americà Alexander Calder, un creador molt característic. Si un no ho sap, durant l'espectacle, i especialment quan apareixen els personatges 'animals', sobretot l'elefant, un té una sensació de dejavu, que finalment el remeten a botigues d'art o bé de records que hi ha arreu dels llocs turístics del món. I també als mòbils (no els de trucar, és clar), bàsicament decoratius i/o per a infants molt petits, donada la tendència de l'artista a pensar les seves obres 'en moviment'.
L'espectacle, sense paraules, consta de diverses escenes on ens proposen cadascun dels paisatges de Calder que han volgut portar a l'escena: impressionant el principi, amb una pantalla d'ombres que va movent-se per l'escenari i agafant diferents formes. També cal destacar la coreografia dels personatges que, a les fosques, tenen unes línies que recorren els seus cossos, i ens fan pensar en un moment de llum negra, tot i ser leds). També diferents versions de mòbils, d'animals (a més de l'elefant, les foques joganeres), els aros d'un mag, els ninots gairebé picassians...
Tot plegat, ple de llum, color i música (molt ben triada, per cert). Potser la única dificultat per a l'espectador és que no tots els números resulten tan sorprenents com els del principi, i l'espectacle vagi baixant de ritme i intensitat, això sí, sense perdre mai el seu encant i les seves virtuts principals.
Molt apte per a tots els públics, i d'una qualitat indiscutible.