Monster. De prop ningú és normal

informació obra



Intèrprets:
Berta Pipó, Bàrbara Mestanza
Text:
David Greig
Direcció:
Roberto Romei, Bàrbara Mestanza
Composició musical:
The Mamzelles
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

Monster és una comèdia àcida, divertida i tendra sobre la necessitat d’acceptar-nos així com som, sense intentar adherir a canons establerts ni complaure les persones que ens envolten. Som animals estranys, amb les nostres manies i els nostres defectes, no encaixem amb els canons de la publicitat, però això vol dir que estem vius. Entendre aquesta senzilla veritat ens pot treure la por i fer-nos immensament més feliços.

Monster és un espectacle de narració on les intèrprets explicaran la història de la Cati, una noia adolescent i el seu entorn meravellosament destructurat. Les actrius es tornaran fent tots els nombrosos personatges de l’obra. El teatre al seu grau més pur, sense escenografia ni efectes, només el text i el joc teatral.

Monster és un concert: les interprets del espectacle es transformen aquí en “Les Prinzelles”, un grup de tres noies de Calafell que presenten el seu primer disc, Monster, inspirat en la història de la Cati. Així “Les Prinzelles” explicaran la història de la Cati i al mateix temps cantaran les cançons inspirades en les seves aventures.

Monster és un divertiment que vol fer-nos somriure de les nostres pors.


Crítica: Monster. De prop ningú és normal

28/01/2019

La febre per la moto

per Andreu Sotorra

Atenció a la cita: la banda del trio femení de punk-pop The Prinzelles es justifica perquè diu que si bé sap com tractar els instruments (guitarres elèctriques i bateria) no se'n surt prou bé amb les lletres i per això s'empara en composicions originals de The Mamzelles —els més eixerits entendran la relació de dues -zelles—, que per cert també són tres i van remoure el panorama del musical català quan van arrencar en clau teatral.

Per sortir-se'n del tot, The Prinzelles han adaptat al català una obra del dramaturg i director escocès David Greig (Edimburg, 1969) i, en clau de musical però també en clau de narració teatral, les tals The Prinzelles acaben explicant una història que té un tret de sortida suau i que va pujant de to àcid quan grata en les dificultats d'una família escapçada per la tragèdia de la mort de la mare en accident, amb un pare amb esclerosi múltiple i una filla adolescent que encara té dret a somniar.

«Monster. De prop ningú és normal» és també una obra que parteix de la febre per la moto. Només hi faltaria la sentor de gasolina escampada per la sala. Arribant al teatre, al vestíbul, una Ducati de debò dóna la benvinguda als espectadors com si es tractés del saló del motor. Potser és per atzar, però la protagonista es diu Cati —de Ducati, segurament.

Entre peça i peça de The Mamzelles, la banda de les tres Pinzelles pitja fort les cordes elèctriques i la bateria. La direcció de Roberto Romei ha fet que no hi hagi desequilibris entre la part musical i la textual. Els qui reclamen teatre per a joves tenen en aquest muntatge una proposta evident. Entremig, el relat evoluciona narrativament i intercalant cadascuna de les tres actrius en la diversitat de personatges: el pare amb esclerosi que perd la vista, la filla Cati que intenta amagar les deficiències del pare, l'assistenta social que tafaneja per resoldre'ls la vida... I, en un flashback del record, les relacions sentimentals del pare, les sortides amb moto amb la parella, el cuquet de la carretera...

En un moment donat —malgrat la distància generacional— m'ha semblat que en la banda sonora de l'obra hi podia encaixar una de les peces més populars del malaguanyat Pere Tapias, titulada precisament «La moto», una peça divertida, com ho és també en el fons la comèdia de The Prinzelles, i que acaba amb la moto estavallada contra una paret. Reservo per als espectadors l'exercici de trobar-hi les semblances i les diferències. Al cap i la fi, The Prinzelles situen geogràficament l'acció per sota de la conurbació de Barcelona, més avall de Vilanova i la Geltrú i el Garraf —petita pàtria de Pere Tapias—, a tocar de Calafell, Coma-ruga, la costa mediterrània i els collets prelitorals, un paradís per als bojos de la moto i la velocitat del motor sobre dues rodes. (...)