Obres

Nous formats | Circ

informació obra



Companyia:
Baró d’evel cirk cie
Direcció:
Camille Decourtye, Blaï Mateu Trias
Intèrprets:
Lali Ayguade, Noémie Bouissou, Camille Decourtye, Blaï Mateu , Ricardo Martell, Julian Sicard, Piero Steiner, Mado i Tino
Sinopsi:

Aprofitant unes obres d’actualització que tenen lloc al Mercat, Baró d’evel ens ofereix un original recorregut pels racons d’aquest espai que no es veuen, els passadissos, les escales… i ens convida a acompanyar-los en aquest viatge. La jove però molt guardonada companyia proposa una mena de laboratori, on oferirà petites “obres” que hauran sorgit de les diferents recerques dutes dut a terme durant l’any 2013 a diferents centres de creació. Es tracta de deixar que el públic descobreixi el procés de creació de la companyia, com si fos una visita d’obres a un espai en construcció. Hi participaran artistes de diverses disciplines convidats per la companyia.

Baró d’evel cirk cie, creada el 2001 per Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias, va ser guardonada amb el Premi Nacional de Circ de Catalunya amb el seu deliciós espectacle La Sort du Dédans, una coproducció del propi Mercat. La passada temporada el Mercat també va presentar en coproducció la peça Mazùt, que va rebre una molt bona acollida. La companyia ha representat els seus sis espectacles a nombrosos països, amb més de 550 funcions.

Crítica: Obres

12/12/2013

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l'antiga base de dades)

per Marcel Barrera

Baró d’Evel Cirk Cie sacseja els sentits en cada una de les seves actuacions. L’espectador no està mai passiu, està sempre empès a treballar l’oïda i la vista. També a observar l’exploració i fusió de diferents llenguatges, com l’acrobàcia, el cant, la interpretació, la dansa, la música, les arts plàstiques o els cavalls en llibertat. Blai Mateu i Camille Decourtye reciclen el material i cargolen i recargolen les idees per aconseguir un nou llenguatge que els acosti a l'avantguarda. Això és precisament el que han estat fent durant deu dies al Mercat de les Flors. Cargolar i descargolar idees.

El resultat ha estat el work in progress Obres, una experiencia irrepetible (del 12 al 15 de desembre) que ha permès veure imatges també difícilment repetibles, com la de Camille Decourtye amb una panxa molt panxuda –està embarassada de vuit mesos- i compassant un cavall en una pista de terra construïda al bell mig de la sala Maria Aurèlia Capmany (MAC) del Mercat. Una imatge bèstia i d’impacte, una més de les moltes que busca la companyia en la recerca de l’animalitat que portem dins.

L'experiment que presenten fins aquest diumenge és un conjunt de petites peces en construcció, que són l'embrió del muntatge que estan preparant i que està previst estrenar l'any 2015 en una carpa. El fet que un dia abans de l’estrena ja no quedessin entrades demostra la tirada d’aquesta companyia a Barcelona.

Per als qui tinguin la sort d’anar-hi que no es perdin el solo que Noémie Boussiou fa a la sala Pina Bausch del Mercat de les Flors, un dels millors moments de la visita d’obres juntament amb la seqüència a la pista de tota la companyia amb un preciós cavall. Emocionant.