Per cinquè any consecutiu, la Fundació IReS, a través del seu Projecte Click, i el Festival Escena Poblenou, organitzen una activitat dedicada als joves del districte de Sant Martí, partint del treball educatiu de l’empoderament.
Enguany, el projecte consisteix en un taller sobre pantalles i confinament, dirigit a joves d’entre 14 i 18 anys i impartit pel Youtuber ‘Outconsumer’ (Roc Massaguer).
El resultat d’aquest taller es podrà veure el divendres del Festival, en una sessió en directe protagonitzada pels mateixos joves i pel seu tallerista, que es desenvoluparà a través d’una plataforma de videoconferència. Una activitat que donarà la paraula als joves, perquè ells mateixos ens expliquin la seva relació amb el confinament i les pantalles. Com s’han sentit? Com han viscut el confinament? Què significa per elles i ells la relació a través de pantalles? Que els ofereix, quins avantatges hi troben? Però també que hi troben a faltar i quins riscos hi viuen.
El confinament viscut aquest any ens ha afectat a totes i tots. Quan s’ha parlat però de l’impacte que ha tingut en nosaltres, hem oblidat força als nostres adolescents. Sembla com si el fet de disposar d’una pantalla i WIFI hagués estat suficient per elles i ells. I és cert, però només en part.
La tecnologia i les xarxes socials han estat un bàlsam pel confinament de joves, és cert. Els adults ens hem tornat experts en eines que elles i ells ja coneixen de sobres: Vídeo trucades, TikTok….
Però amb això no n’hi ha prou. L’adolescència i la joventut són una etapa ben particular. Els i les adolescents amb qui més segurs se senten és amb els iguals, perquè són justament amb qui comparteixen etapa i per tant ningú com ells i elles els poden comprendre i acompanyar.
Per això no és d’estranyar que malgrat han aprofitat la relació online al màxim, també tots i totes estaven desitjant sortir al carrer i trobar-se. Però quan ho han fet, han vist com l’opinió pública els assenyalava com a culpables de conductes irresponsables.
Espai: ON-LINE (Plataforma per determinar)
Encara no hi ha crítiques publicades