Sobre una plataforma còncava de guix, dues intèrprets comparteixen un espai diminut, ferm i fràgil a la vegada, que augura la complicitat i la cooperació dels cossos en els límits de l'equilibri. Una metàfora sobre la complexitat de les relacions humanes que transita la vulnerabilitat i la fortalesa. Una peça de dansa contemporània que cedeix el control a la matèria, a les seves propietats i a la seva impredictibilitat. A la fi, no són elles qui modela el material sinó que el guix condiciona els seus cossos i el seu moviment.
Des de Bèlgica ens arriben vents d’una relativament “nova” manera d’entendre la dansa que se centra a desengranar l’anatomia del moviment, les condicions anatòmiques de possibilitat del moviment, a partir de situacions o regles del joc autoimposades. És el cas de Tan a prop, la peça que es va poder veure a Tàrrega d’Alexa Moya i Júlia Godino (conegudes com Les del picnic per la peça Picnic on the Moon que encara roda per festivals d’arreu), en què totes dues pugen a una plataforma de guix còncava. D’aquesta manera, les dues intèrprets s’aboquen al repte de compartir un espai ben petit en el que han de mantenir l’equilibri conjuntament, un joc de risc i confiança, en el que un pas en fals de qualsevol de les dues, arrossegaria a l’altra. És a partir d’aquest joc que neix una dansa de contrapesos, portés i mirades.
S’agraeixen propostes tan senzilles i honestes, que a partir d’una idea concreta perfectament comprensible (qualsevol persona ha intentat mantenir l’equilibri en una plataforma irregular alguna vegada), s’aconsegueix mantenir l’atenció del públic en tot moment tot i tractar-se d’una peça contemplativa i quasi escultòrica. La diferència qualitativa respecte a propostes belgues d’aquest tipus (estic pensant en Alexander Vantournhout, per exemple) és la sensibilitat mediterrània que es reflecteix en la mirada i el tacte de les intèrprets, aportant el punt de color a la blancor escultòrica del guix i els cossos.