Manifestació poètica i coreogràfica, un exercici físic, visual i sonor que explora l’espai com una partitura entre el so i el moviment. La peça sorgeix de l’admiració pel ritme i la musicalitat que crea el moviment, un ritme latent i constant que marca el pas del temps. Partint d’una tasca física senzilla com és el moviment pendular es crea una seqüència d’engranatges on els cinc cossos dels intèrprets cerquen contínuament un fer i desfer mecanismes de complexitat i complicitat. TTTTTT és una experiència perceptiva del pas del temps, un present etern.
Finalista a la categoria de coreografia dels Premis de la Crítica 2015
Hi ha tantes danses com creadors. Aquella que es fixa en un context dramàtic al qual dóna resposta. Un altra que des de la forma i el gest en moviment genera un conjunt de significants. Com la que gaudeix de la improvisació i el contacte físic. Si alguna característica té la manifestació contemporània d'aquesta disciplina és precisament el seu caràcter de gran calaix de sastre. I la gran qüestió per a l'espectador consisteix en anar desgranant els diversos gustos que millor s'adiuen als interessos personals. No cal que tot agradi, però sí la curiositat necessària per acostar-se a les moltes maneres com es manifesta en els nostres dies.
Els coreògrafs Guy Nader i María Campos, des de fa anys en simbiosi, han presentat al Mercat de les Flors una d'aquelles propostes que poden enganxar per la imatge que generen, com poden disgustar per la conceptualització senzilla que aborden. Es tracta d'una investigació sobre el continuu, la progressió del moviment, la dansa que roda de manera infinita i que té el seu reflex en el moviment compassat d'un pèndol. Figura aquesta que s'expressa, es “corporitza”, es fa present, sobre l'escenari en un parell d'ocasions.
El treball físic, l'exactitud dels cinc ballarins, és l'instrument imprescindible per a crear aquella imatge. I la compenetració. Defensar una proposta com aquesta és ple de riscos i és un treball molt susceptible a les errades tècniques. I per si la proposta no fos suficientment forta, la música en directe s'encarrega d'accentuar encara més la naturalesa feble, voluble, de l'instant i efímera de la representació ballada. El mèrit és doble: per la interpretació, de vegades al límit de les forces dels seus ballarins, com per la constatació que es tracta d'un art que pot quedar desfigurat en qualsevol moment.
Aquesta és la grandesa (i la limitació) de la dansa i d'aquesta proposta en particular. Una característica que ni la repetició, la qualitat més clàssica d'aquest art, pot evitar. Cada funció acaba sent un món particular, n'hi haurà amb major o menor encert, es podrà observar amb accents diversos o es manifestarà més o menys rodona. Una hora d'espectacle, al ritme i nivell d'execució d'aquests sis intèrprets, és un huracà de predicció erràtica.
El gran encert de “Time Takes The Time Time Takes” és precisament la valentia d'acceptar aquell envit, la força creativa que els ha dut fins aquí, la determinació per compartir aquelles virtuts i defectes, i la persuasiva grandesa del gest que en moviment present, sense artificis, reclama de la dansa que no oblidi mai la seva condició d'art efímer.