Torna al Círcol Maldà Sing Son Swing però com a espectacle inaugural de la nova gestió de la sala a mans de la mateixa companyia Els Pirates Teatre.
Una jove companyia teatral rep l’encàrrec de fer un espectacle que repassi la història del teatre musical, un espectacle de cabaret inspirat en Bob Fosse. En el procés, conflictes ideològics i estètics, sentiments reals i onírics, històries dins i fora de l’escenari confluiran, es confondran i acompanyaran els actors, la pianista i la seva dramaturga mentre creix la necessitat de tancar un text definitiu a mesura que la data de l’estrena s’acosta. La història d’una companyia com la nostra, plena de situacions còmiques, dures, i fins i tot absurdes, que els portarà a viure una de les millors experiències que han viscut mai.
No és només un espectacle musical, com podria semblar si un fes un cas extrem del títol. Sí, certament, hi ha molt de Sing, molt de Song i molt de Swing, però tot enllaçat per un lligam dramatúrgic que va fent que cadascun dels cinc personatges vagi mostrant la seva manera de fer, pensar i també patir darrere del que és el work in progress d'un espectacle de ficció que han de crear per encàrrec i que resumeixi en una hora i quart la història del teatre musical. És així com es fusionen els intèrprets reals (la dramaturga, el cantant-actor i les cantants-actrius, la pianista...) amb els personatges de ficció, fins i tot amb l'aparició en certes escenes d'altres tercers personatges que s'escapen del llibret i que fan de veu de la consciència dels dubtes, les indecisions i els desitjos de la dramaturga que té la responsabilitat de dotar de cos i ànima l'espectacle. Hi ha molt de Bob Fosse, com a miratge, darrere la creació de l'espectacle d'encàrrec que s'emmiralla en el seu 'Sweet Charity', però també hi ha una doble mirada dels espectadors que no poden evitar de pensar en el procés de la pròpia companyia Els Pirates Teatre a l'hora d'aixecar el seu 'Sing Song Swing'.