Amalia Fernández dirigeix el solo, aquí es divideixen les tasques i es defineixen els rols, Sònia fa d’intèrpret de la seva pròpia peça i Amalia, com a directora, assumeix la responsabilitat.
Parteixen d’una idea simple: millorar el solo "Bailarina". La peça té problemes, sí, no, uns quants, potser exigeixen a l’espectacle més del que pot donar de si. A la Sònia li agrada que els espectadors mirin a una dona que balla, ni bé ni malament, que va explicant coses, molt poques, que sembla que està tranquil·la fent això, que gaudeix, però sense passar-se, que ho passa malament, però no massa, que té gràcia, però no molta. Sònia interpreta el material original, insisteix en això i amb Amalia pren la distància necessària per re-interpretar les vuit pautes de moviment. Sònia confia en Amalia, es recolza en ella, li fa cas, prova, encerta o erra, fins on arribi la seva capacitat com a intèrpret. Amalia és Amalia i també és intèrpret, la veiem treballant, aportant el seu saber, el seu ull crític, les seves emocions, les seves paraules. Així, les dues, entre construcció i destrucció, van fent i ensenyant, parant i seguint, fixant, movent escenes, tirant això, posant allò, maquillant, despullant i més fins a que aconsegueixen muntar la nova versió.
Bailarinas: un projecte de transmissió de Sònia Gómez amb Javier Cuevas i Amalia Fernández
A Bailarinas, Sonia Gómez convida a d’altres intèrprets i creadors a fer versions del seu solo "Bailarina". Aquesta proposta explora de manera personal, simple i minimalista com fer un espectacle amb un únic intèrpret, prescindint d’un equip, escenografia, disseny de llums o un terra especial. I ho crea a partir de les preguntes que es fa sobre com realitzar un espectacle de dansa avui, des dels continguts creatius, la interpretació i la relació amb el públic.
Encara no hi ha crítiques publicades