Baños Roma

informació obra



Companyia:
Teatro Línea de Sombra
Autor:
Una creació de Teatro Línea de Sombra, Zuadd Atala, Alejandra Antígona, Jorge León, Alicia Laguna, Malcom Vargas
Direcció:
Jorge A. Vargas
Dramatúrgia:
Jorge Vargas, Eduardo Bernal
Text:
Gabriel Contreras, Eduardo Bernal, Jorge Vargas, Extracto de Prometeo de Rodrigo García, TLS
Intèrprets:
Teatro Línea de Sombra, cantant: Jesús Cuevas
Il·luminació:
Jesús Hernández
Composició musical:
Jorge Verdín
So:
Jorge Verdín
Vídeo:
Marina España, Malcom Vargas
Ajudant de direcció:
Fabiola Mata
Estrena:
Estrena
Sinopsi:

Companyia mexicana de gran projecció internacional, creada el 1993 i dedicada a la creació contemporània mitjançant la convergència de llenguatges visuals, objectes del teatre físic i un fort compromís amb la realitat del seu entorn. A partir del relat aleatori i transversal de la vida de l’excampió mundial de boxa José Ángel “Mantequilla” Nápoles es construeix un espectacle que parla de la violència que pateix Ciudad Juárez i que, per extensió, recorre tota la societat mexicana. Una metàfora construïda en base a l’acumulació d’objectes, titulars de premsa, anècdotes i imatges fixades a la memòria, i que apunta els contorns de l’ombra d’un home, d’un lloc i d’un moment de la història. VITRINA MEXICANA 2013. 

(*) Procedència de la cia: Mèxic

Crítica: Baños Roma

07/09/2013

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l'antiga base de dades)

per Iolanda G. Madariaga

Dins el “Focus Mexicà” de Tàrrega es presenta la darrera producció de “Teatro de la Línea de Sombra”, una companyia que treballa l’espectacle multidiciplinar dins les noves dramatúrgies escèniques, amb un fort compromís social. “Baños Roma” es basteix a l’escenari amb fragments de diversa procedència: retalls de diari, confessions “a cau d’orella”, música, gravacions en directe... un munt de coses que construeixen la nostra realitat immediata com si es tractés d’un collage. Assistim a la creació d’un magnífic retaule contemporani. La vida d’un excampió mundial de boxa serveix de fil argumental i excusa per parlar de la violència d’una societat com la mexicana i que es pot fer extensiva a qualsevol indret. Ciudad Juárez és el lloc on vivia el boxejador, darrera de la seva història, se’ns presenta també la de la ciutat fronterera  i se’ns convida a entrar-hi. Entrem doncs en un estrany món de sensacions a partir d’un plànol dibuixat en un terra de serradures, passegem pels carrer desert de la mà de qui ens guia i ens explica on eren els antics locals de ball, els bars i les cafeteries ara tancades. Sentim com la ciutat s’ha anat desfent... les noies que ballaven, són ara nines trencades... en benefici de qui o de què? Sortim de la sala amb la pertinaç pregunta al cap.