Dansa i música en una experiència de so immersiu que aplega uns instruments molt poc habituals, un coreògraf jove i reconegut internacionalment, i un grup de percussió dedicat al repertori de nova creació.
El cicle Escenes de L’Auditori de Barcelona ofereix experiències d’hibridació artística que posen la música en contacte amb altres disciplines escèniques. Ho fa un cop més en aquest espectacle, una combinació de música contemporània centrada en la percussió i de coreografia, en el qual participen un seguit de grans noms. El primer és el de Michael Gordon, un compositor nord-americà de música contemporània que va ser, amb David Lang, entre altres, un dels fundadors de la plataforma i el festival novaiorquès dedicats a aquesta escena Bang on a Can. Ell va compondre, per encàrrec del grup neerlandès de dansa Club Guy and Roni, la peça Timber per a sis percussionistes, que escoltarem en aquest espectacle i que evoca un viatge pel desert (d’aquí el títol). La farà sonar Frames Percussion, un col·lectiu de percussió barceloní dedicat als sons del nostre temps que en els últims anys ha assolit un ampli reconeixement internacional. Sis intèrprets del col·lectiu faran sonar els simandres de fusta que són la base d’aquesta composició, uns instruments que s’utilitzen en les litúrgies ortodoxes i que consisteixen en una mena de llistons de fusta que de vegades estan penjats i de vegades estan muntats sobre una base. Parent de la marimba o el xilòfon, el simandre és molt més ric en tons i harmònics que aquests instruments de caràcter més senzill i primari. La interpretació que fa Frames Percussion situa el públic al centre del so i crea una experiència immersiva que convida les persones que en gaudeixen a transitar pel propi desert interior.
Com a part de l’experiència, sobre els acords de Timber veurem un ballarí i dues ballarines interpretant una coreografia creada pel mateix Albert Quesada. Quesada és un artista que viu entre Barcelona i Brussel·les, que es va formar al Moderne Theaterdans (MTD) d’Amsterdam i a la coneguda Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) de Brussel·les, però que també ha estudiat filosofia i enginyeria multimèdia. Ha col·laborat amb grans noms de la dansa, com ara la companyia ZOO - Thomas Hauert, però ha creat el seu projecte personal: la companyia ACME, amb la qual explora, investiga, tradueix i altera estructures musicals i coreogràfiques. Així, aquest ballarí i coreògraf, que considera que el caos ha de ser inherent a l’art, ha creat peces que es basen en la interpretació de Glenn Gould de les Variacions Goldberg, diverses coreografies que transporten a altres estils de dansa, estructures del flamenc, o interpretacions pensades per acostar el públic a obres clàssiques com les Quatre estacions de Vivaldi mitjançant una coreografia de dansa contemporània interpretada per un grup amateur. Juntament amb Katie Vickers, una de les ballarines que actuen amb ell en aquesta coreografia, codirigeix programes pedagògics de dansa i teatre als EUA.
Encara no hi ha crítiques publicades