Disset anys

informació obra



Companyia:
La Beatriz
Sinopsi:

Què passa quan, després de cinc anys, tornes a veure les cares d'aquells qui et coneixien de l'institut? Tots han canviat, però tu has canviat? Les preguntes que sorgeixen quan acabes els estudis i t'enfrontes al món professional ens porten a la incertesa, l'ansietat, la nostàlgia i el sentiment de confusió constant. 

Aquests sentiments ens guiaran a través de la peça, on els duets de musicals surten del seu context i il·lustren aquest moment: l'entrada a la vida adulta, en la qual tot el que ens havien venut resulta que no és veritat, on la precarietat laboral deixa de ser un tema de ciències socials, on nosaltres mateixes ens ajudem les unes a les altres a sortir del pou depressiu en què ens trobem, on els psicòlegs són un luxe pels que tenen més diners. La lluita constant entre escollir un camí de supervivència o un camí de felicitat. 

Entra al sopar de retrobament de la generació Z i acompanya'ns per conèixer la història de dos joves que descobreixen com fer-se grans a través de les cançons de musicals.

Crítica: Disset anys

13/10/2021

Una emoció que transita entre desengany i entusiasme

per Jordi Bordes

Aquesta compedia romàntica musical situa dos personages antiherois en una festa d'aniversari de la graduació. Una emna de trobada de vells alumnes, per veure com han anat prosperant (o no) respecte allò que apuntaven després de l'examen de Selectivitat. Tots han tiongut temps d'acabar la carrer i d'entrar al món professional. Sónmembres de la generació Z que s'ha anat empassant bona part dfe les crisis que van en cadena, en el seu teòric accés al món professional. Ara, però, tornen al pati de l'Institut i procuren guarir-se de les ferides i els desenganys.

Tothom que rep una invitació per a recordar vells temps i hi va és que busca laguna cosa. Pot ser reforçar la se va identitat, potr ser celebrar els èxits dels amics i els fracassos dels enemics. Pot ser un amor que es va quedar per desenvolupar-se. El que és segur és que, e més convenient, és ecapar-se el més avoat possible d'aguella bola de nostàlgia que simplifica i sona sempre superficial. L'Adrià i l'Anna, freaks dels musicals, es troben i (veient que la Judit no cindrà) decideixen escapar-se a un karaoke. Això serveix per refer una relació que havia quedat refredada. I que, qui sap, si podria reencendre's. I qui sap si els dos busquen això, precisament.

El Maldà és un lloc ideal per a aquests musicals de petitíssim format, de piano i dues veus. La ingenuïtat dels 17 anys ha quedat enrere, però encara hi ha dosis d'entusiasme que encenen com una guspira tot un castell de focs. Tornar al pati a trobar els vells amics permet un viatge (com els flaixbacks que es produeixen a l'escena). En relaitat, la peça és molt esquemàtica amb situacions (d'un tendre patetisme que desemboquen en una cançó que pinta el quadre però que, en generalm no fa avançar l'acció). També té una presència mínima el pianista (que podria sumar-se a la dramatúrgia, amb el joc metateatral d'estar dins i fora de la història a la vegada). Altres peces que han evocat a la retrobada d'exalumnes tenen molta més amargor. És el cas de Recreo o Here comes your man. En aquesta ocasió, no hi ha venjances velades. Només el desig de recomençar tendre.