Una captivadora història d’amor (un príncep, una bonica jove transformada en cigne pel conjur d’un bruixot, un engany mortal...), el virtuós doble paper d’Odette/Odile, la força de la música de Tchaikovsky, i un dels més grans pas de deux del repertori del ballet, converteix El Llac del Cignes en una experiència única.
Un romàntic entorn, una coreografia espectacular i una inoblidable història d’amor condemnada es combina per fer d'El Llac dels Cignes un autèntic ballet clàssic, aclamat pel públic de tot el món.
Més de 40 ballarins en escena, aquesta sumptuosa producció del Ballet del Teatre Jacobson de Sant Petersburg amb l'Orquestra Simfònica Estatal Russa de Rostov capturen tota la bellesa i el drama de l'autèntic ballet romàntic, un clàssic atemporal que apel·la a qualsevol generació.
Una agradable sorpresa és la representació que fa el Ballet Yacobson de Sant Petersburg de El llac dels cignes. Per què? doncs perquè des de la desintegració de l’ URSS quantitat de ballarins es van veure obligats a emigrar i actuar a occident i moltes vegades se’ns ha donat gat per llebre. Es a dir, no tota formació que ens arriba sota el nom de ballet rus és garantia de qualitat.
D’aquí la sorpresa del bon nivell artístic del Ballet Yacobson, un nom que ens és desconegut i que fa referència al coreògraf i ballarí que el va fundar l’any 1969.
L’actual director del grup, Andrian Fadeev, ofereix una versió del LLac dels cignes molt propera a l’original de Tchaikovsky i Marius Petipa, noms que encapçalen el programa, si bé també és just citar a Lev Ivanov qui, per encàrrec del propi Petipa, va col.laborar en la coreografia.
El Ballet Yacobson ofereix una versió de bon nivell de El llac dels cignes on, si bé es fa evident que la producció no s’ha muntat sobre grans recursos econòmics, sí que es percep un rigor global i un alt nivell interpretatiu de tot l’elenc. Envoltats per una escenografia en la qual predominen els colors vermellosos dels boscos a la tardor, els blaus de les aigües del llac, i els daurats dels vestits de la reialesa, els ballarins donen vida als personatges del ballet més famós de la història.
Indiscutiblement l’artista que brilla per damunt de la resta és Alla Bocharova, la ballarina que encarna el doble rol principal: el del cigne blanc-cigne negre; el d’ Odette - Odile.
Bocharova, formada en la prestigiosa escola Vaganova, assumeix aquesta duelitat fent una interpretació excel.lent, capaç d’aportant tant el lirisme que exigeix Odette-cigne blanc, com desplegant la sensualitat i la maldat d’Odile-cigne negre. En la reencarnació dels personatges, la ballarina ofereix un desplegament de matisos teatrals i de virtuosisme tècnic fent brillar els moments coreogràfics més coneguts com són, entre altres, el pas a dos del segon acte o variacions del tercer acte, ja des de la seva condició de cigne negre.
Artem Pykhachov està correcte com príncep Sigfrid, però lluny del nivell de la protagonista femenina, mentre que Andrey Gudyma, va posar el llisto molt alt en la interpretació del bufó de la cort.
Sota la direcció de Nikolai Koliadko, l’Orquestra Simfònica del Teatre de Rostov va fer una adient interpretació musical aportant solvència a la vetllada, a excepció d’una percussió en moments dissonant.