FAKE YOU (Claudia Mirambell) i Que du bonheur (?) (Man Drake x Tomeu Vergès)

informació obra



Sinopsi:

Una declaració d’amor a la còpia imperfecta, en què els gestos es repeteixen i es resignifiquen eternament generant un ritual shanzhai, i al ritme d'un metrònom, una dona es desplaça repetint i transformant els seus gestos quotidians.

FAKE YOU

Una declaració d’amor a la marca blanca, a la còpia imperfecta. El color blanc de la posada en escena promet puresa i neutralitat, però els cossos tenyeixen l’atmosfera de símbols. FAKE YOU és un ritual pagà shanzhai i probablement inútil, en què els gestos i moviments es resignifiquen eternament, generant una repetició que s’aboca progressivament a l’error i que acaba fent visible els detalls que converteixen cada cos en únic.

Clàudia Mirambell, coreògrafa i arquitecta, s’inclina cap a la creació multidisciplinària a través de les arts escèniques i performàtiques, explorant diferents formats que engloben cos, espai, arts plàstiques i text. El seu treball, inspirat pel potencial de l’absurd i dels detalls aparentment banals, però amb una base d’anàlisis i precisió, explora els decalatges, les ambivalències i el fora de context per tal d’erradicar la inèrcia perceptiva. Treballa en creacions pròpies i també forma part del col·lectiu Eléctrico 28.

Que du bonheur (?)

Al ritme d'un metrònom, una dona es desplaça repetint i transformant els seus gestos quotidians. La solista és presonera d'un ritme implacable, imposat per la societat i per la imatge, que s'imposa a ella mateixa. La intèrpret emprèn una lluita obstinada, en un anar i tornar continu, jugant amb els clixés i amb el que és grotesc fins a l’esgotament. Un ball que es converteix en una batalla desenfrenada que culminarà en la seva victòria final.

El treball de Tomeu Vergès i de la companyia Man Drake se situa entre la dansa i el teatre, tenint sempre el cos com a punt de partida. Els seus espectacles ens transporten a un univers on no hi ha pròpiament una història, però ens mostra l'home atrapat en un món absurd i surrealista.



Encara no hi ha crítiques publicades