Arcaic, visceral, violent … així és com es podria descriure aquest conte, narrat un centenar de vegades. La companyia francesa Divergences estripa aquesta narració infantil, centrant-se en les seves entranyes més que en la seva narració. Un llop, meitat animal, meitat assassí en sèrie. Una caputxeta vermella la innocència de la qual ajuda i insta a l’assassinat final. Tots dos es llancen a un duo fet de fascinació, atracció, joc, traïció, por i angoixa. En un paisatge sonor en viu, espurnejant, amb to alt i brunzits de vells vinils trencats, l'ullal deixa als cossos un escenari buit, un espai real i oníric. El conte original, ja sigui la versió oral o la de Perrault, es despulla aquí de mitjans, elements de vestuari i il·luminació. Tot el que queda són nervis i músculs, respiracions curtes i grunyits, i algunes rialles per desactivar aquesta explosiva coreografia. Amb un estil expressionista o de dibuixos animats, aquesta caputxeta no tem ni a Bettelheim ni a Tex Avery i s’enfronta a pors i fantasies de la infància amb passió, poder i hipnotisme … mmm!
Sylvain Huc va començar a crear les seves pròpies peces el 2010 a la companyia Divergences amb la qual havia tingut una forta i especial relació des del seu debut coreogràfic. En paral·lel a la seva activitat com a performer i coreògrafa, Sylvain imparteix nombrosos tallers en escoles i institucions psiquiàtriques i dóna classes per a amateurs basades en la improvisació i la interpretació.
No os lo perdáis, esta tarde es la última de las tres únicas representaciones en Barcelona. Si queréis ver un espectáculo cien por cien creativo, con imágenes que permanecerán en vuestras retinas y en vuestra memoria, con dos bailarines excepcionales que dominan cada músculo de su cuerpo. Una versión que nace de lo atávico del cuento popular, que se va construyendo a la vista del público, en medio de un envolvente espacio sonoro. Impresionantes las imágenes de la protagonista corriendo por la noche en el bosque, que vemos con la ayuda de una simple linterna. Impresionante la aparición del lobo, como rompe la jaula y la cuarta pared. Impresionante el solo de la Caperucita-marioneta. Impresionante el juego y la simbiosis entre los dos cuerpos, en un juego visual sumamente atractivo. Impresionante el final del cuento. Danza, teatro visual, imágenes cinematográficas, ritmo de cartoon-dibujo animado y un permanente juego escénico....en un escenario en el que apenas hay unos tubos de neón con los que juegan y delimitan espacios.
Dos bailarines, artistas, creadores excepcionales, Sylvain Huc (también coreógrafo y director) y Cécile Grassin, protagonizan este extraordinario espectáculo de apenas sesenta minutos. Destacar también el preciso espacio sonoro del músico-dj, Xavier Coriat.
Un espectáculo que en Francia se programa también para público familiar. En la función de ayer habían varios niños-as de apenas seis años, que siguieron con vivo interés el montaje. Quizá la edad más adecuada sea a partir de 8 años, aunque depende del niño-a y su grado de complicidad con los padres.
Le petit Chaperon Rouge y sus creadores y la programación que está llevando a cabo esta magnífica sala independiente, impecablemente equipada, que es Hiroshima, merecen un comentario más extenso que saldrá publicado la próxima semana.
Pero era importante, hoy domingo de elecciones, poderos aconsejar esta elección teatral más que recomendable.
Más información : www.ciedivergences.com y www.hiroshima.cat
ferranbaile@gmail.com