L'Editto Bulgaro

informació obra



Companyia:
La Calòrica
Dramatúrgia:
Joan Yago
Direcció:
Israel Solà
Intèrprets:
Xavi Francés, Marc Rius, Aitor Galisteo Rocher, Arnau Puig
Escenografia:
Albert Pascual i Elisenda Rodríguez.
Il·luminació:
Albert Pascual i Elisenda Rodríguez.
Vestuari:
Albert Pascual i Elisenda Rodríguez.
Vídeo:
Film a l'agulla
Producció:
La Calòrica, Festival Grec de Barcelona
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

El 18 d'abril de 2002, Silvio Berlusconi es troba de visita oficial a Bulgària. En una roda de premsa, davant de dos-cents periodistes internacionals, l'aleshores primer ministre italià declara que l'ús criminal que l'humorista Daniele Luttazzi i altres dos periodistes estan fent als seus espais a la televisió pública italiana és inadmissible i insta a la direcció de la cadena a empendre mesures. Els tres comunicadors són immediatament despatxats i els seus programes es cancel•len per manca d'audiència. Deu anys després d'aquella declaració, avui coneguda com l'Edicte Bulgar, Daniele Luttazzi continua vetat a la televisió italiana.

Crítica: L'Editto Bulgaro

06/02/2014

Per fi una sàtira intel·ligent: el criticat (Berlusconi) signaria convençut molts dels passatges.

per Jordi Bordes

La Calórica és una companyia que, a hores d'ara, està a la nevera, a l'espera de signar nous projectes. És una formació de joves autor i director que entenen el teatre d'una manera divertida i alhora barroca. Les seves presentaicons són fresques i a la vegada tenen tant contingut com un vulgui rascar. Personatges teratrals que se'ls podria trobar en un museu o en una biblioteca d'incunables. El retrat que fan de Berlusconi (és possible que ara reprengui noves escenes perquè l'obra es va estrenar quan encara un magnat impune) és molt intel·ligent perquè, probablement ell mateix subscriuria i avalaria cada cita (que són certes, a més) i no se li aporta gota de compassió. Un espectacle excel·lent d'una companyia que se li ha de donar espai i temps per créixer (tot i que el que fan avui ja demostra una inesperada profunditat d'un equip tant tendre).

L'enllaç a Youtube no està disponible.