Missa de Rèquiem - Orfeó Català i Pere Faura

Nous formats | Òpera

informació obra



Interpretació musical:
Orfeó Català
Direcció:
Pere Faura
Sinopsi:

Simon Halsey, que s'acomiada de la direcció del cor, dirigeix una versió especialment personal i agosarada de la darrera obra que va compondre Mozart, amb la mirada escènica de Pere Faura.

El fins ara responsable de la formació s’acomiada de la direcció artística de l’Orfeó presentant la seva versió més personal i atrevida del Rèquiem de Mozart, sota el guiatge de l’escenògraf Pere Faura, en una esperada coproducció amb el Grec Festival de Barcelona, l’Orfeó Català i l’Orquestra Simfònica del Vallès.

El director britànic, que a partir de la temporada 2022-2023 serà el principal director convidat i ambaixador dels cors de l’Orfeó Català, oferirà una versió valenta i semiescenificada del Rèquiem de Mozart. La Missa de Rèquiem en re menor va ser la darrera obra que va compondre Mozart i probablement la més interpretada de tot el seu catàleg, no només per la seva qualitat sinó també per tota la llegenda que l’envolta.

Per a l’Orfeó, aquesta obra té sempre un pes especial, perquè va ser la primera obra que el cor va interpretar ara fa 76 anys quan va reprendre l’activitat després de l’aturada provocada per la Guerra Civil espanyola.

L’Orquestra Simfònica del Vallès ja és una col·laboradora habitual de l’Orfeó. Anualment fan projectes conjunts, i precisament la darrera vegada que l’Orfeó va interpretar el Rèquiem de Mozart ho va fer acompanyat de l’OSV, ara fa 10 anys.

L'Orfeó Català és un dels cors amateurs de referència del país, que té una història llarga que comença el 1891, ja que la formació va ser fundada per Lluís Millet i Amadeu Vives. L'objectiu que els animava era donar a conèixer el repertori coral català i universal amb la màxima excel·lència, una tasca que l'Orfeó Català ha complert amb escreix, car ha portat el seu repertori per escenaris de mig món i ha estat dirigit per grans personalitats musicals d'èpoques diverses que van des de Richard Strauss i Camille Saint Saens fins a Daniel Baremboin i Gustavo Dudamel, per esmentar-ne només alguns.

Encara no hi ha crítiques publicades