Orelles de papallona

Familiar | Musical

informació obra



Sinopsi:

La Sara té les orelles grans i per això és motiu de burles per part dels seus companys. Trista i dolguda li pregunta a la seva mare si és una “orellotes” i després d’una meravellosa i imaginativa resposta, la Sara canvia la seva manera d’enfrontar-se a les burles. Amb un gran somriure i una gran imaginació, descobreix que allò que la fa diferent és justament el que la converteix en única i meravellosa. 

És un cant a la llibertat, la diversitat, l’acceptació, el respecte i a la diferència. Tracta temes tan importants per als infants com “ser feliços”, malgrat sentir-se diferents, ser un mateix, i acceptar tothom amb les seves diferències fins i tot valorant-les. La falta d’inclusió i acceptació, sovint provoca tristesa, insatisfacció i inseguretat. I el missatge de l’obra recau en que tan sols és necessari decidir i arriscar, buscar dins i fora d’un mateix per a ser feliç i fer feliços els altres.

Crítica: Orelles de papallona

16/05/2022

La bandera de l'empatia

per Jordi Bordes

Saludable conte en què la imaginació serveix per superar els entrebancs més antipàtics. La Sara és una nena, amb una mare molt imaginativa, que té ganes de conèixer els companys de l'escola. S'acaben d'instal·lar al poble i miren de connectar i fer amistats amb el veïnat. Només fa vida al carer el drapaire que, possiblement, també serà malvist pels altres veïns de la plaça però qe elles hi troben un puntal per saludar-se al matí i arrencar el dia amb optimisme.

El treball de la companyia Espiral Teatre té el gust de la il·lustració de conte i la sensibilitat de la nena que se sent ferida i que perd les ganes d'anar a escola i d'explicar-li el tràngol a la mare. No li agrada que se li riguin dient-li orelluda, o que vesteix parracs. O que té els llibres mol rebregats. Ella és feliça bm el sue pentinat estrafolari amb els mitjons foradats d'on emergeixen els dits inspectors, que ho investiguen tot. La seva diferència la fa estranya i alhora és seductorañ. Perquè, en cpomptes d'a,agar-la la sap posar com a vaor per riure-se'n o per construir un conte fantasiós. En una clau molt més símple que a Girls like that el bullying i la pressió del grup arracona aquells que no esdevenen líders.

Amb molta simplicitat, la canalla entra al joc que es proposa a l'escena i se suma a tot allò que proposen (com ara a pertányer a un club còmplice i integrador). El muntatge te música en directe, desborda imaginació i accions repetitives que generen una celebrada cantarella ("és clar que nooo!" amb un moviment exagerat i mil·limètricament reiteratiu) molt divertida. El trio d'intèrprets (la mare es desdobla amb la nene ainsolent que vol menyestenir Sara) també ballen claqué i, sobretot, transmeten una infància molt despreocupada, que celebren l'avorriment. I que, en cap moment, apareix ni un sol telèfon mòbil. No els cal. hi ha una felicitat ingènua, àmplia, que permet trencar amb totes les lògiques. Dels espectacles que ajuden a eixamplar els pulmons i a ceure que, per força, hi ha un món millor.