Una companyia de circ contemporani nascuda el 2015 ha creat un espectacle de malabars absolutament diferent, un muntatge amb una posada en escena de gran originalitat on bitlles i diàbolos sovint estan suspesos d'una corda elàstica, cosa que, contra el que us pugui semblar, no fa pas més fàcil manipular-los. Amb les mans, amb els peus, boca per amunt, de cap per avall, protagonitzant una baralla frenètica o una mena de dansa... Com els voleu veure fent els seus malabarismes? Aquí tot és possible, o gairebé!
La Compagnie Cirque Au Carré presenta un muntatge que sap alternar disciplina tècnica amb una amable empatia. L'espectacle es converteix en un distret combat d’elements entre el diàbolo i les bitlles. La teranyina d'arrencada de gomes es va desmuntant a mesura que apareixen els personatges i que van ampliant el seu joc amb els aparells. Aquesta mena de circuit impossible arrenca ja muntat, a diferència de l'espectacle de dansa La mesura del detall en què dedica la primera part en construir un circuït, molt més fràgil.
El joc és constant i es percep com la major part del pes de l'acrobàcia va a càrrec d'Isabelle Schuster. Però la seguretat davant del públic, les ganes d'ensenyar el joc fa que domini el focus Loic del Egido, que també desplega el seu treball amb el diàbolo. L'element de les gomes permet trobar altres companys. El que en un altre espectacle es faria amb una parella de malabaristes que es van passant els diàbolos, ara és, únicament, el rebot a les gomes d'un únic acròbata. Saben conjugar molt bé els exercicis tècnics amb el joc i una coreografia de bitlles que semblen notes, navegant per una partitura. Molt interessant.