Marta Carrasco sempre trepitja les convencions, els seus passos ferotges i els seus moviments inesperats destapen la veritable naturalesa de tot el que ens fan passar per bonic i inofensiu. Un txa-txa-txa, per exemple. Qui no ha taral·lejat els compassos de Capullito de alelí pensant-se que és una cançó d’amor? Sí? Segur? És això, l’amor? I les dones una flor d’intenssísima aroma? Deixeu que Carrasco la balli i la disseccioni, que mai més la sentireu amb les mateixes orelles. És una de les nostres ballarines i coreògrafes més internacionals, al Temporada Alta li hem vist presentar No sé si... i ara torna amb Bijoux (The Flowers). Marta Carrasco té la ironia a punt, la crítica darrera el somriure burleta, i preparada una nova desfilada d’éssers imperfectes que, com sempre, ens acabarem estimant.
Nova aventura de teatre visual de Marta Carrasco, de poètica fortament imatjada i ressonàncies oníriques, aquets cop no de malson, sinó més aviat de somni plaent, fins i tot burleta. Tres intèrprets, tres dones, tres o més floretes...La comparació entre dona i objecte ornamental s’insinua, sense però, cap voluntat pamfletària. El divertiment escènic passa bé (el muntatge musical, com és marca de la casa, molt ben escollit), i fins i tot, si un no ha vist altes muntatges de Carrasco, pot semblar fresc i impactant...El fet és que, durant una hora, la que dura B Flowers, he tingut més d’un ‘déja vu’. Marta Carrasco ha escollit un camí personal i intransferible, i com passa amb d’altres artistes que han triat una estètica i un llenguatge tan delimitats (del Tricicle al seu estimat Pep Bou, per posar només dos exemples) la repetició de certs tics és, segurament, inevitable.