Cabaret Trapezi 2022

informació obra



Sinopsi:

Què és la perfecció? Què és ser perfecte? Què és fer-ho perfecte? Què és fer-ho bé?

Potser un dia entenem que no hi ha res de valuós en la perfecció. Que això és un invent dels que no els

convé que ens estimem. Perquè deixaríem de comprar, d’amagar-nos, de jutjar-nos, d’envejar…

I llavors ens sentiríem lliures i valents i propietàries dels nostres cossos, dels nostres actes, dels nostres

pensaments…

I faríem servir el nostre cos per viure, no per embolicar-lo en complexos i expectatives.

I seríem molt més feliços i felices.

Benvingudes i benvinguts al CABARET PERFECTAMENT IMPERFECTE!!!

Marta Sitjà

Crítica: Cabaret Trapezi 2022

18/05/2022

Carrusel d'emocions amb una entranyable 'troupe' de la tercera edat

per Imma Fernández

El fabulós món del circ es resumeix en aquest 'Cabaret' de Trapezi que alterna números d'elevat risc, humor, música i moltes sorpreses. La primera la proporciona la companyia Vetus Venustas, formada per a l'ocasió per un entranyable quartet d'acròbates de la tercera edat. El rialler Miquel, un argentí de 77 anys establert des de fa 20 anys a Màlaga, es desenvolupa amb admirable forma física igual que els seus companys Graziella i una parella suïssa de septuagenaris que han tornat a la carpa després de la seva jubilació. Presentats com a “mossos de pista”, signen un número acrobàtic entre les ovacions i l'admiració del públic. “Només vam assajar 15 dies a Barcelona, jo solc fer rutines més complexes; a Màlaga faig un 'show' propi”, explica Miquel, rosarí vegetarià que ens dóna pistes de la seva envejable longevitat artística: “El secret és ser bona persona i estar bé amb un mateix”. Al número col·lectiu s'hi afegeix el bell i arriscat exercici al trapezi de Graziella Galán (La farfalla rossa), la més jove de la 'troupe', que llueix espectacular superats els 60. Entre els seus mèrits, ser una de les poques trapezistes d'aquest segle que no utilitza arnès de seguretat. Esplèndida. 

De l'humor s'encarrega el divertit 'clown' andalús Lolo Fernández, també músic, que va treballar al 'Corteo' del Cirque du Soleil i condueix aquest cabaret disparant les rialles del respectable en companyia de Mama Calypso (María Solá), que anima amb les seves cançons i ficant-se en un personatge que es lamenta de no servir per a res. 

Preciós el número amb els hula-hoops de l'elegant artista ucraïnesa Aleksandra Savina, lliscant els cèrcols sobre el seu cos i el terra, i impressionant l'arriscada rutina de la parella colombiana Duo Requiem a les cintes aèries. Pablo Molina sorprèn amb les seves contorsions impossibles, i Nacho i Oriol, del Col·lectiu Mur, es fiquen al públic a la butxaca amb una exigent rutina d'equilibris amb taulons i troncs per a la qual van necessitar la complicitat i la precisió d'un espectador. També molt aplaudides van ser les actuacions de les companyies Ino Kollektiv i la fantàstica Tripotes, que van exhibir un fragment dels espectacles presentats a Trapezi. Tot un carrusel d'emocions, amenitzat pels cinc multiinstrumentistes de Circonautas.