El Trencanous. Ballet de Barcelona

informació obra



Sinopsi:

Quan el rellotge marca les dotze la nit de Reis, l’oncle Deulofeu arriba a casa de la Clara i l’Eloi, fent entrega d’un peculiar Trencanous a la jove. Un cop adormida, la valenta i atrevida Clara, lluita amb ratolins entremaliats, i junt amb el seu Trencanous s’endinsa en un preciós viatge travessant una tempesta d’hivern, fins a arribar al Món dels Dolços. Un meravellós món ple de màgia i fantasia on tots dos són rebuts amb danses dels diferents dolços de cada cultura: la Xocolata espanyola, el Te xinès, el Cafè de l’Aràbia, el Massapà francès, els Bastons de Menta russos, i les Neules i Carquinyolis catalans.

Un viatge de somnis on la nostra protagonista troba la seva força interior que desconeixia tenir.

El Ballet de Barcelona és la companyia sota la direcció de Carles Renedo (Barcelona) i Chase Johnsey (Florida), ballarins tots dos amb una llarga trajectòria en el món de la dansa. Neix com a referent internacional, on els seus integrants, de catorze nacionalitats diferents, destaquen per la seva versatilitat i talent.

El Ballet de Barcelona presenta l’espectacle El Trencanous, dirigida per Carlos Renedo i realitzada amb la col·laboració de la Fundació FUPAR, el Jove Ballet de Catalunya, la Colla Castellers de Sarrià i L’Esbart Dansaire de Rubí.

Crítica: El Trencanous. Ballet de Barcelona

02/02/2021

Un Trencanous càlid i casolà

per Valèria Gaillard

Mentre les companyies internacionals brillen a la cartellera per la seva absència, les de casa aprofiten per mostrar que també són ben capaces d'abordar amb garanties les grans obres del repertori clàssic encara que siguin estructures petites i no comptin amb ajudes de cap mena. És el cas del jove Ballet de Barcelona, que ha escampat per diverses poblacions catalanes la màgia d'El Trencanous amb una proposta casolana i desbordant de calidesa que va seduir el públic del Casino l'Aliança del Poblenou el passat 30 de generl.

Molt pensada per a un públic familiar, El Trencanous del Ballet de Barcelona aposta per una posada en escena acolorida, molt eficaç sobretot en escenaris relativament petits, un muntatge en què la mateixa tendresa dels ballarins amoroseix l'espetacle i escurça les distàncies. El vistós número de màgia, amb una capsa elevada d'on surt el Trencanous, i el fet que sigui la pròpia Clara qui remata la reina de les fades, donen un toc actual a aquesta faula infantil.

El Ballet de Barcelona compta amb un cos de ball heterogeni, que s'alimenta en part dels "trainnees" del seu programa de formació, però que treballa ben coordinat i llueix una bona expressió. D'entre els solistes destaca Anna Ishii -que ja apuntava maneres quan estava al Ballet de Catalunya- i Reo Morikawa, tots dos amb una tècnica impoluta i una gran capacitat comunicativa. Sense oblidar la riallera Clara del Cerro, en el paper de Clara, i la vigorosa Akane Kogure, de Flor Solista. O bé Gaspar Platini i Stanislava Pinceková en la variació Cafè de l'Aràbia. De fet, van pujar a l'escenari prop de cinquanta ballarins i tots van posar el seu granet de sorra per fer omplir d'emocions i bellesa els universos pintorescos que aplega l'ensucrat El Trencanous.