El projecte de teatre de Femarec, amb 19 anys de trajectòria a les espatlles, dóna un pas endavant aquest temporada amb el seu nou espectacle: l’adaptació musical de l’obra “Els músics de Bremen” amb la incorporació de l’Albert Gràcia a la direcció.
Confesso que no sempre em miro prou bé tots els detalls dels espectacles als quals em conviden, amb la intenció, que dono per entesa, que escrigui una crítica o bé que conegui la companyia per tenir un intercanvi d’impressions amb ells sobre els resultats o fins i tot orientacions o una possibilitat de distribució en circuits escolars.
Ja m’hauria d’haver estranyat anar a veure uns ‘Músics de Bremen’ un dia entre setmana a les 20:30 hores i al BARTS! No és, però, la primera vegada que vaig a una d’aquestes cites sense saber ben bé què és ni de qui. FEMAREC?? Em sonava més aviat com una productora d’aquestes que volen fer una presentació ‘por todo lo alto’ d’un espectacle adreçat a infants (el títol així ho indicava) però -aquest cop sí- amb tota la ‘qualitat’ de la que tothom sap que falta a l’espectacle familiar del país, però que sovint s’estimben perquè menystenen la feina dels que de debò en saben, i que porten anys fent bolos en condicions no sembre favorables, i han après (i ensenyat) com connectar amb aquest públic.
Un BARTS a vessar de gent, no precisament infants ni adolescents, tot i que n’hi havia, em va sobtar a l’entrar. I va començar l’acte, que comptava amb uns presentadors de luxe, com ara Albert Gràcia i Keko Pujol, responsables de la direcció escènica i musical, respectivament. Que seria un musical, sí que ho sabia! Tots dos, amb to distès, divertit i efectiu ens van presentar el veritable motiu de tot plegat: celebrar el 25 aniversari de la fundació FEMAREC, que agrupa col·lectius desafavorits, ajudant-los a trobar oportunitat en un món on, fins i tot els que no en formem part -de moment i per sort-, ja ens costa Déu i ajuda tirar endavant. Un petit tast d’un taller de teatre sense paraules, una cançó cantada per un cor de no menys de 40-50 persones, que recordava l’Oh, happy day! varen donar pas al veritable centre de l’acte: El conte teatral-musical dels Músics de Bremen.
Interpretat per persones que formen part del col·lectiu al qual es dedica la Fundació, val a dir que la proposta té algunes grans virtuts:
Amb tot això, el resum seria que és un espectacle ‘amb ànima’ -què millor dir d’un acte artístic?-, entenedor i que pot arribar a tots els públics, per diferents vies i raons… cosa que ja li agradaria a un poder dir de tot el que veu a la cartellera. Com comentava al sortir, em venien al cap uns quants dels espectacles vistos els darrers mesos i anys (especialment d’adults), que en aquest aspecte no podrien competir amb la feina de tot l’equip de POT Teatre, el nou nom de la companyia, que ahir ens van presentar, a través del logotip.
Al capdavall, és Teatre Social, una forma de creació que -de diferents maneres- comença a sovintejar a Casa Nostra. Afortunadament. Felicitats sinceres.