Fisherman’s Arrival

informació obra



Intèrprets:
Núria Guiu
Sinopsi:

MONEY, 钱, お金, GELD, ARGENT, पैसा, SOLDI, DINHEIRO.

Crítica: Fisherman’s Arrival

23/10/2017

Una metàfora encara per dibuixar

per Jordi Bordes

S'olora una peça a mig construir. Perquè parteix d'una idea artractiva, visualment suggerent però que té poca evolució. te , potser mñés de happening que de muntatge escènic que evoluciona.

D'entrada convertir els espectadors en peixos d'un pescador enigmàtic (amb un llampant impermeable groc però amb un passa muntanyes, que l'amaga) és tota una metàfora a un tipus de teatre (potser) molt pensat en la comercialitat. Si per als peixos l'ham té aliment, per als homes hio penja un paper de colors que converteix el joc per arrabassar-lo en una competició. A mida que va repetintse l'operació, el banc de peixos creix, paral·lelament a l'estratègia per endur-se el premi davant de la resta. 

Però aquesta mena de pescador generós, una mena de déu que reparteix mannà sense massacriteri, a l'engrós (aparentment) no té altre conflicte que el de pujar i baixar l'ham amb la seva canya de pescar. No hi ha confrontació de res. Ni tant sols prova de comunicar-se amb el que hauria de ser la seva audiència "captiva"... Al final, és com un quadre d'un surrealisme extravagant (ja li agradaria firmar-ho a Dalí o als de la colla de Sabadell...) però costa llegir-li massa pes específic al darrere. Per ara...