Full House

informació obra



Autoria:
Cristina Arenas (idea original)
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

Sense text i mitjançant el teatre físic i la música en viu, l'espectacle explica la història dels veïns Koala, Dog i Horse, que viuen porta per porta. Koala està enamorada del món. Dog és un solitari apassionat de la música clàssica. L'energètica Horse té sempre quatre plats coient-se simultàniament als fogons. Estan tan ocupats amb ells mateixos i amb el seu dia a dia que no s'adonen de l'existència dels altres. Un dia, Tiger arriba a la comunitat i convida la resta d'inquilins a una festa. A partir d'aquí, tot comença a canviar. Una faula moderna sobre la cohabitació urbana, la diferència i la superació de prejudicis.

Crítica: Full House

13/09/2019

Un bestiari ben fresc

per Jordi Bordes

La gent d'Eléctrico28 ja tenen una carrera de propostes ben diferents. Són uns habituals de Tàrrega, això sí. Amb l'empenta de Sergi Estebanell i la resta de l'equip van variant formats. Aquest any, per exemple, s'han arriscat a fer una peça familiar (que els pares també riuen obertament). Perquè es tracta d'una mena de bestiari en què malconviuen un gos empipat, un cavall gastrònom i una presumida koala, Arriba el tigre, el tio més trempat i provoca una festa que permetrà trencar les parets d'una convivència que, cada cop més, apuntava al desastre. És una broma contínua. Una coreografia de gestos que se suma a una pista de sons, interpretats quasi sempre en directe. Tots els sorolls els fa un cinquè intèrpret. És el que es veu menys i, probablement és un dels èxits d'aquesta posada en escena, aparentment lineal i sense gaire compromís social, com altres treballs seus anteriors.

L'espectacle juga a un espai precari, fràgil, que permet donar més valor al treball dels intèrprets. Cada animal, en realitat, respon a un caràcter ben humà. Aquest és el missatge d'una obra que distreu i diverteix i té moments de sarcasme amb gags dedicats al bon/mal veïnatge.

Aquest Full house se suma al perfil d'espectacles d'Estebanell com el circ de Call me Maria, o Mesa para dos. (en què s'hi havia una voluntat d'espectaculiartitat d'accedir a una tipologia de públic molt més àmplia). La companyia, en canvi, signa espectacles de tendre surrealisme com Handle with care o Momentos estelares de la humanidad I sovint participa (amb altra gent d'Eléctrico28 amb Moneyxfree, un exercici radical i alliberador del diner, amb la complicitat del misteriós Fisherman).