Killer

informació obra



Dramatúrgia:
Guillem Clua
Composició musical:
Xavier Mestres
Direcció:
Joan Maria Segura
Intèrprets:
Xavier Mestres, Roger Conesa (clarinet, guitarra, percussió i veu), Xavi Sánchez (contrabaix i veu), Tomás Alcaide (piano i violí)
Vestuari:
Paloma Arza
Il·luminació:
Sylvia Kuchinov
So:
Climent Montserrat
Vídeo:
Alfonso Ferri (projeccions)
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

Killer explica la història de Pau Moira, un enterramorts que guarda un terrible secret... Coneixem Pau Moira quan seu al banc dels acusats. Tothom l’assenyala com l’assassí en sèrie més letal que ha existit mai, i n’hi ha que demanen fins i tot la pena de mort. Però és Pau Moira realment un personatge tan terrible? Quina relació té exactament amb totes les seves víctimes? Com pot ser que una dona l’estimi amb tantes forces i defensi la seva innocència? I el que és més important, com pot un sol actor explicar aquesta història tragicòmica... a ritme de musical?

Crítica: Killer

18/02/2014

Una proposta imperfecta, però simpàtica i ben parida

per Marc Sabater

Després de l'èxit que va tenir el 2011, i que la va portar consecutivament de la Sala Muntaner a La Villarroel i al Teatre Goya, Killer recala ara a l'Almeria Teatre on, a ben segur, continuarà seduint els espectadors perquè, per bé que no es pot dir que sigui perfectament rodona, aquesta producció de la tarragonina Sala Trono és ben parida, simpàtica i enginyosa. En definitiva les seves virtuts superen de molt les seves mancances. 

Killer és un monòleg musical escrit per Guillem Clua i musicat per Xavier Mestres, que també l'interpreta acompanyat per tres músics-actors. El text es planteja com un flashback en el qual Pau Moira, un enterramorts que està a punt de ser sentenciat de la mort de 157 persones, explica per què s'ha lliurat a la policia i s'ha confessat autor d'aquesta presumptes assassinats. Malgrat que el guió de Clua sembla buscar, en alguns moments, una dimensió mínimament profunda, el cert és que la trama no passa de l'anècdota i no cal buscar-hi res més que l'entreteniment. Tot plegat amb una música que no fa gaires concessions a la galeria i que mereix constar com un dels grans encerts de la producció.

Mestres és més bon compositor i cantant que actor, però supera amb nota el repte de protagonitzar gairebé en solitari un espectacle musical extens i ofereix un treball energètic en el qual l'ajuden, puntualment, els tres músics-actors que l'acompanyen damunt l'escenari. Quan això passa, l'espectacle adquireix una força considerable i un tret característic que el seu director, Josep Maria Segura ha sabut dosificar amb molta mà dreta. 

Killer peca d'uns acabats un pèl aspres en la interpretació i la direcció, però la força i l'enginy predominen i acaben per imposar-se de manera que les imperfeccions s'obliden ràpidament. No és estrany, per tant, l'èxit de què ha gaudit des de la seva estrena i que ara experimentarà a l'Almeria acomboiat, a més, per una de les programacions més consistents d'aquesta temporada a Barcelona.