Després Sara
és una dona que vol canviar la seva vida. Deixa el seu prestigiós i
remunerat treball coma intèrpret per a engrescar-se amb projectes més
creatius. Un dia llegint un periòdic troba un anunci suggeridor davant
el qual no es pot resistir; Ismael, un jove de 20 anys s'ofereix per fer
massatges. S'inicia així una relació compulsiva i absorbent, una
baixada als inferns més innats de l'ésser humà, el detonador que fa
sorgir un món ocult i no resolt.
L'adaptació dramàtica de la
novel·la del mateix nom ens ha permés desenvolupar l'acció amb un sol
personatge, Sara, que ens explica aquesta complexa història en un temps
present i passat a través de suggeridores paraules plenes d'erotisme i
violència. Serem testimonis d'un viatge iniciàtic a la vora del
precipici on el plaer i el dolor es donen la mà
El descens a
l'abisme d'una dona madura per mitjà d'una relació destructiva amb
un jove prostitut, aquest és l'argument de 'La
dona sense atributs',
adaptació de la novel·la de Carles Cortés qui signa junt al
director Paco Macià el text d'un muntatge que se'ns presenta en clau
de monòleg. Eloísa Azorín posa veu i sensualitat, condueix el pols
d'una narració que passa de la passió eròtica al masoquisme
anihilador. Molts pocs elements escènics basteixen de precisió una
proposta que va a l'essència del conflicte, al procés de devastació
de la protagonista. L'atmosfera de l'habitatge central passa de
l'intimisme a la claustrofòbia de la presó sentimental gràcies a
un encaix de llums ben travat, també a l'ús ponderat de projeccions
i música. Un espectacle, en definitiva, dur, pertorbador, que ens
mostra la cara més sàdica de l'atracció amorosa tot deixant-nos un
regust amarg de passejada per l'infern.