La Ventafocs

informació obra



Intèrprets:
Enric Boixadera, Gemma Egea, Julià Farràs, Ariadna Suñé , Sergi Pardo / Álvaro Duran, Pep Anton Muñoz (veu en off)
Escenografia:
Marc Garcia i Julià Farràs
Vestuari:
Àngel Cazorla
Direcció:
Julià Farràs, David Espinosa
Companyia:
Dreams Teatre
Autoria:
David Espinosa
Sinopsi:

Hi havia una vegada un petit regne on els reis, ofegats pels deutes, van decidir organitzar un ball per casar el seu fill amb una dama rica. Però no és fàcil casar un príncep que no ho vol fer i menys si aquest desitja casar-se per amor.

Mentre tant una bonica donzella, a qui la seva madrastra i les seves envejoses germanastres anomenen despectivament "Ventafocs”, sospira per conèixer el príncep i ballar amb ell tota la nit. Malauradament les coses no són sempre com les imaginem. Podran els nostres protagonistes aconseguir el seus somnis?

Una nova versió musical del conte popular, amb els personatges coneguts per tothom i algunes sorpreses. Un final inesperat canviarà la vida dels protagonistes i deixarà entreveure un futur més proper al nostre món.

Crítica: La Ventafocs

12/01/2015

Les monarquies —i per extensió els règims republicans independents amb tics monàrquics també— estan de baixa

per Andreu Sotorra

Les monarquies —i per extensió els règims republicans independents amb tics monàrquics també— estan de baixa. La crisi econòmica els ha tocat de mort. Esclar que una estocada en grans fortunes no és tan dolorosa com una estocada en fortunes minses. Aquesta versió del conte de 'La Ventafocs' presenta com a principal característica una monarquia en suspensió de pagaments. Deuen anys de nòmina al majordom del príncep, no tenen ni un duro per menjar, el palau és ple d'esquerdes i cau a trossos i, si no els toca la grossa, hauran d'acabar venent la casa i anar a viure sota el pont.

Per tant, l'única solució és que el príncep, que ja va camí de fer-se conco pels anys que té, trobi una princesa amb la fortuna imprescindible perquè la família reial pugui aixecar de nou el cap. Però el príncep no té ganes de fer-se gran i no té ganes d'admetre un casori de conveniència, com li tocaria per la seva condició de sang reial.

Qui més qui menys sap que La Ventafocs és una noia òrfena de mare que es veu obligada a conviure amb la madrastra i dues filles més lletges i malignes que la pesta. Que les tres la fan servir de criada. I que es passa el dia amb un ventall davant de la panxa de la llar. I que hi ha un ball. I que hi ha una carbassa. I que hi ha un ratolí.

En la versió de Dreams Teatre, no hi falta res de tot això. La fada surt —plof!, per art de màgia, en un fosc gairebé imperceptible— d'un quadre on només hi ha el retrat d'una dama del bosc. Ella és qui s'encarrega de vestir com cal la noia, amb corona i tot, de convertir la carbassa en carrossa i de clonar un ratolí en lacai. La resta és coneguda: toquen les dotze —el rellotge de l'escenografia, però, es manté sempre a tres quarts, impertèrrit— i l'encanteri es desmunta. Només una sabata de lluentons blanca queda com a testimoni de la nit, que no es pot dir que sigui una nit boja, però sí una mica romàntica. (...)