Los Farruco y Los Amaya

informació obra



Intèrprets:
Belen López (baile), Sara Barrero (baile), Coco (cante), Morenito de Illora (cante), Manuel Tañé (cante), David Cerreduela (guitarra), Israel Cerreduela (guitarra), Tuto (guitarra)
Companyia:
Centre de dansa de Catalunya
Composició musical:
Peter lIitx Thaikovski
Sinopsi:

Aquesta gitana, nascuda al barri emigrant i gitano del Somorrostro de Barcelona, ​​filla d'una bailaora i un guitarrista (la Faraona i el Chino), va encaminar el seu recorregut professional des de les tavernes dels bars mariners de la Ciutat Comtal, a la Casa Blanca del President Roosevelt.
Iconoclasta, autodidacta, trencadora de tots els motlles... el seu ball és, com diem, una metàfora de la rebel·lia, amb un ritme i estètica electritzants, amb els que es va avançar al seu temps en tots els ordres, inclòs el seu vestuari.
Carmen Amaya és un model inaprehensible des d'un punt de vista acadèmic i no cap en un sol model, per això el nostre espectacle ofereix tres versions del seu variat perfil estètic.
Versions a càrrec de prestigioses i joves bailaoras que beuen en aquesta deu de la història: Karime Amaya (neboda-néta de Carmen Amaya), Belén López i Sara Barrero. Acompanyades de Farruquito del que s'ha dit tot, tornen un cop més a l'escenari del Palau de la Música per inaugurar un nou cicle anomenat L'Aristocràcia del Flamenc.

Programa

"Lejanas Raíces"

Los cantes primitivos: Romance, Toná, Debla y Martinete
Seguiriyas 
Bulerías y Taranto de Carmen 
Llanto por Carmen Amaya de León y Solano
Alegrías de Carmen

"Carmen y su tiempo"

Tiempo para el recuerdo (Carmen y Sabicas)
Garrotín y Jaleos Canasteros 

"Lazos flamencos de Andalucía"

Por Fandangos
Granainas, Javeras, Verdiales, Naturales...y de Huelva
Por Tango
de Triana, de Graná, de Málaga y Extremadura

"....Y terminamos"

Tres perfiles de mujer para un homenaje
Por Alegrías (Toda la Compañía)

Farruquito, premiat a la categoria de ballarí dels Premis de la Crítica 2015


Crítica: Los Farruco y Los Amaya

10/10/2015

ESTIRP PRIVILEGIADA DEL FLAMENC

per Montse Otzet

El Farruquito i els seus excel·lents companys del muntatge, Los Farrucos y los Amaya, uns artistes que pertanyen a una estirp privilegiada del flamenc,  van aconseguir amb la seva actuació fer trontollar els fonaments del Palau de la Música. L’energia del seu ball, el so de les guitarres, el cante i el ritme de les palmes va connectar immediatament amb el públic, posant de manifest el rebuig cap a una exhibició gratuïta i l’exigència d’oferir un recital de bon flamenc, on la dignitat i el rigor és present en cadascun d’aquests grans artistes.

L’actuació forma part dels actes de celebració del 45 aniversari del Tablao Flamenco Cordobés que es clausurarà el mes vinent amb unes funcions a l’emblemàtic local de les Rambles on també es podrà gaudir de la presència excepcional de Farruquito.

Los Farrucos y los Amaya, és un espectacle, estructurat en tres blocs, que ens endinsaen lo bo i millor del flamenc:  des d’una referència de l’arribada dels gitanos a Espanya, fins una mostra dels més emblemàtics pals del flamenc, sense oblidar retre un petit homenatge a una de les més grans bailaoras de tots els temps, Carmen Amaya.

Sens dubte un dels moments màgics de l’espectacle és el ball en solitari de Farruquito, moments en els quals el nét del gran Farruco exhibeix uns dots que el fan únic: implacable zapateado, girs electritzants, el domini d’un tors que es trenca en l’espai, i el moviment d’uns braços que l’impulsen cap a un moviment generós en registres rítmics.

Un puntal de l’espectacle es la presència de Karime Amaya, Bélen López y Sara Barrero, tres grans bailaoras que despleguen un estil tant personal com seductor. Karime Amaya és mostra com una digna neboda neta de la gran Carmen amb un ball ple de bravura i decisió, Sara Barrero es mou amb vigor i  una elegant contenció i Belén López és una de les guindes de l’espectacle per la seva energia desbordant i pel desafiament que fa als canons del flamenc, afegint-hi moviments de dansa contemporània i clàssica, com els fouettés que va regalar.

El quadro musical, integrat pels cantaores Davinia Jaén, el Coco y el Bocaillo, i els guitarristes David i Israel Cerreduela y Justo Fernández, el Tuto, van contribuir a què s’establís una atmosfera tant electritzant com suggeridora.