La Performance Teatre-acció entrellaça la crítica de l’addicció a la retroalimentació contínua, a la comercialització mediàtica il·limitada de les expressions de vida individuals i a les promeses de felicitat de la valoració i transparència social amb un nou repte desmediatitzat que supera la cosmovisió encara antropocèntrica del teatre: a la vista de la imminent catàstrofe climàtica, l’humà s’ha convertit en un factor ambiental d’alt risc.
El text de Kathrin Röggla "Els implicats" constitueix una indignació semidocumental sobre la hipocresia i l’egoisme social, així com un reflex literari de les contradiccions i les absurditats del dia a dia dominat pels mitjans de comunicació.
El projecte, estructurat en vàries fases, cerca espais creatius de comunitat: espais d’allò «viu» en un teatre, que té en compte una societat immersa en un canvi radical i el seu anhel de solidaritat, tot desenvolupant noves formes posthumanes de sentit i sensibilitat.
La setmana passada es va poder veure a l’Antic Teatre, durant cinc dies, un d’aquells espectacles amb títol complicat: no has d’avorrir(-te) vol. 2 – els implicats. Així, tot en cursiva. Es tracta d’un muntatge (o work in progress) dirigit per dos alemanys que fa temps que habiten les nostres contrades: Christina Schmutz i Frithwin Wagner-Lippok. El text és de l’austríaca Kathrin Röggla, i la traducció al català l’ha fet un nom imprescindible per entendre el teatre germànic a casa nostra: Albert Tola. Els sospitosos habituals.
LLEGEIX LA CRÍTICA SENCERA AL MITJÀ
L'enllaç a Youtube no està disponible.