Pell de porc

informació obra



Intèrprets:
Sergi Amat, Dani Codina, Imanol Fernández
Direcció:
Sergi Amat
Companyia:
La virtuosa
Adaptació:
La Virtuosa
Sinopsi:

És la historia de tres germans en hores baixes, que asfixiats per un deute amb un mafiós de mala reputació, decideixen segrestar un home per així cobrar-ne un suculent rescat. La casa on es van criar i concretament unes velles golfes seran la seva base d’operacions. Una càmera de vídeo col·locada a l’habitació de la mare, un monitor i un cable RCA comprat al pakistanès de la cantonada, seran l’únic enllaç entre el públic, els segrestadors i el segrestat. I el que aparentment havia de ser fàcil i ràpid es comença a complicar cada cop més i un pla que en un principi semblava sòlid i efectiu, esdevé fràgil i ple d’escletxes. 

Crítica: Pell de porc

07/10/2015

Un thriller entretingut però que no qüestiona gaire res

per Jordi Bordes

La companyia Brou d'Arts presenta una obra d'intriga a partir des tres antiherois incapaços d'afrontar un segrest amb les mínimes condicions d'èxit. L'obra, que apunta una prometedora arrencada perquè insinua una nova versió (canalla) d'Els Tres Porquets, acaba sent, únicament, distreta. Hi ha una relació dels personatges molt prima. És una llàstima perquè es troben prous lligams entre aquests germans i seria bo trobar-los-hi una relació amb el clàssic conte. Només que, ara ells no sòn tant ingenus com els animalons desenfedats que es procuren una llar sense preocpar-se gaire de les amenaces. 

La interpretació dels actors és massa cridada (un signe d'inseguretat i també de falta de recursos per poder modular les escenes i fer-les amb major profundiytat) i el desenllaç, tot i que permet aguantar l'atenció del públic, és prou previsible. L'ús de la càmera és molt primariperò ja lliga bé amb la manera de realitzar el segrest. Acaba sent un thriller de sèrie B amb alguns notables errors de coherència interna (que caldria evitar). Sense deixar aquesta estètica ni aquedsta bvoluntat l'obra té molts punts on construir uns fonaments per a remoure més l'espectador, aconseguir que s'hi identifiqui.