Santi Moix & Josep Pons amb l'orquestra simfònica del Gran Teatre del Liceu

Òpera | Nous formats

informació obra



Direcció Musical:
Josep Pons
Interpretació musical:
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Il·lustració:
Santi Moix
Sinopsi:

Nit de la Sanitat

Gairebé des dels inicis, aquest festival ha anat encarregant els seus cartells a artistes de reconegut prestigi que aporten el seu plus d’excel·lència i singularitat a un festival que busca projectar-se com un escenari creador de tendències més enllà de la cita lúdica d’estiu. El 2011, coincidint amb el 25è aniversari del Festival, l’artista català Santi Moix, establert a Nova York, va crear una peça pictòrica titulada Mar i muntanya que reflectia l’essència mediterrània de l’Alt Empordà. L’any 2016, Moix va tornar al Festival amb una exposició de ceràmiques negres als jardins del castell i enguany, fent tàndem amb el director Josep Pons, l’artista pintarà una obra de grans dimensions mentre sona la música en directe. Una nova iniciativa compartida que a la vegada coincideix amb un canvi de rumb de l’òpera, i més en concret del Gran Teatre del Liceu, associat més que mai a les arts visuals. En aquest context, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu i l’artista plàstic Santi Moix s’uneixen en una sessió al Festival Castell de Peralada. Moix, impressionat pel Hanabi (el festival de focs artificials al Japó), relata que “Mai no havia vist res semblant. El cel plorava foc i va ser la inspiració per a una nova sèrie de treballs”. La seva obra, que torna amb obstinació a les flors, ara observa el paral·lelisme entre aquests regals botànics i el resultat d’aquestes flors de foc. Una metàfora de vida: explota, neix i mor. Aquesta transcripció pictòrica dels festivals Hanabi és la base per omplir d’explosions de color una obra on Moix emprarà la pintura al fresc que va portar a terme a l’església romànica de Saurí, al Pallars. Un concert on la pólvora dels focs artificials serà substituïda per l’esclat de la pintura en viu i la banda sonora händeliana serà l’estímul perfecte per posar en joc aquesta apoteosi de pintura.

Encara no hi ha crítiques publicades