Set Up

Familiar | Circ

informació obra



Intèrprets:
Minervino Montell, Miner, Bill Evans
Companyia:
Barlou
Coreografia:
Ariadna Monfort
Sinopsi:

Senyores i senyors, l’espectacle és a punt de començar, si us plau, aàguin els telèfons i… Bé encara no. Encara falten muntar, escalfar, vestir-se, maquillar-se…
Ho havien vist mai? Què és el que passa abans d’un espectacle?
Abans d’un espectacle no ho sabem. El que si sabem és el que succeeix abans d’AQUEST espectacle. Per que els tres personatges maldestres, que es posen mans a la feina, fan un muntatge ple d’entrebancs, imprevistos i sorpreses.

Crítica: Set Up

14/05/2018

Jocs acrobàtivcs poca-soltes volgudament còmics i kitsch

per Jordi Bordes

és evident que els intèrprets de la nova companyia Los Barlou tenen molt d'ofici. Començant per Boni però també amb l'experiència de Patillas i de Miner. Sobta que l'artista aparentment amb menys demostracions acrobàtiques i sent l'ase dels cops del trio d'artistes (que es troben amb la urgència de muntar el decorat quan el púbic ja els espera) acabi sent el que s'endugui el focus i el favor del públic. Perquè el seu astorament davant el joc de mans evident de la bola i els tres cubells, la seva rebequeria d'imitar al capatàs del tercet quan no mira i finalment la seva habilitat escapista és molt còmic. La vis còmica pot a l'acrobàcia (tot i que hi circuli monocicles, bitlles o llençaments de cubs. Mana l'humor de patacada, d'artistes quedant-se en calçotets i patint el buscat ridícul per a fer riure el públic. La comèdia té el seu ritme i si es busca massa descaradament les ganes de fer riure es falla el tret. Cal tenir un sisè sentit per trobar la dimensió de la pausa i el joc (sigui el que sigui). En aquest se tit, tiren de plomes, flors, coreografies i un cert kitsch passat almadavorià que els hi senta molt bé. És una fresca beneiteria que provoca riallades a tothom. Al Trapezi van haver d'actuar a l'Orfeó Reusenc que els hi va impedir fer brillar les bitlles i estar allunyats del públic però la comunió e (difícil en aquelles circumstàncies) es va produir provocant una catarsi molt edificant. Visca la pallassada més patètica si, al darrere, hi ha l'oïda fina d'ofici i una acrobàcia rodona que remati la peça.