Solo

informació obra



Direcció:
Teresa Vilardell, Jordi Casanovas
Dramatúrgia:
Pep Paré, Teresa Vilardell
Ajudantia de direcció:
Marc Villanueva
Escenografia:
Alfons Flores
Il·luminació:
Rubèn Taltavull, Carlos Lucena
Vídeo:
Pauet Riba
Producció:
La Trilateral
Intèrprets:
Marc Martínez, Carolina Moreno/ Verónica Navas, David Anguera
Autoria:
Jordi Casanovas
Sinopsi:

Strindberg escriu el relat "Ensam", "Solo", l'any 1903, amb 54 anys. L’autor deia sempre que com a escriptor només podia escriure sobre el que coneixia, i el que coneixia més a fons era ell mateix, per tant, ell era la matèria dels seus llibres. Ensam és una confessió, un experiment, un viatge introspectiu, lluny de la fressa social, on el protagonista repensa des de la memòria i el record el seu jo, es transforma i reneix. Un relat molt apreciat pels coneixedors de l’univers strindberg. Un text a descobrir.

Crítica: Solo

29/01/2015

Espectacle absorbent, hipnòtic, revelador

per Jordi Bordes

Teresa Vilardell l'encerta, de nou. Ha tornat a muntar una nova producció d'"Ensam" (Grec, 2008). Ara sota el nom de "Solo". I amb Marc Martínez de protagonista. La peça trasllada a escena les reflexions que Strindberg va escriure a "Ensam", un conte ple de fantasmes i de reflexions de l'autor que són tota una declaració de principis vital. L'espai escènic és molt diferent, també, al del 2008. Ara, es juga amb una cambra neta, blanca, freda, que té una finestra/mirall des d'on projectar les seves pors, les seves obsessions. 

La qualitat del moviment i de la interpretació és més que notable. La peça transporta. El moviment i la consistència de les presències a escena, traslladen hipnòticament. Amb el mínim s'expressa el màxim. En aquesta ocasió, el paper femení no és tant un personatge del conte, com una presència i alhora una veu que contextualitza el que passa amb la manera d'entendre la vida de Strindberg.  Tot està tant mesurat que, fins i tot el dringar de monedes dins d'una butxaca és un element que guanya densitat dramàtica. Sense impostures, amb la senzillesa de la naturalitat. Dir un text, deixar que traspassi. Ser auster. És el millor dels regals. Les pors i obsessions de Strindberg són absorbents; les seves reflexions (ell aprofitava l'escriptura per reordenar la seva manera de viure) són miralls a la consciència de cadascú, reveladores.

Trivial