Topa

Lluc Fruitós
Lluc Fruitós, Clara Pons, Ibon Huarte, Martxel Rodríguez
Ikerne Jimenez

Un grup de joves format per quatre ballarins i ballarines es troben en una plaça. Podria ser una plaça qualsevol de la nostra ciutat. Sona música, i arrenquen a ballar. Hi ha ballarins i ballarines formades en dansa tradicional basca. D’altres venen del món del hip hop i les modalitats urbanes. El carrer, el seu espai vital, els uneix. És un fet quotidià i del tot normal per aquest grup de joves, trobar-se a les places i posar-se a ballar. El ball és la seva forma d’expressió. Ballar els fa ser allò que són.

Topa proposa una agrupació entre quatre intèrprets que, preservant els seus orígens artístics, s’uneixen en una formació enèrgica i promouen un intercanvi de coneixements. Junts compondran un híbrid entre la dansa tradicional basca i la dansa de tradició urbana, una experiència que transforma els espais urbans en espais escènics i d’expressió. En resum: dues disciplines, dues tradicions socials, un llenguatge comú.

Crítica: Topa

24/09/2017

Energía por un tubo para todos los públicos

(...) Topa en el Passeig Lluís Companys congrega de nuevo una multitud que se "pelea" por conseguir el mejor sitio para ver el espectáculo. La compañía vasca se ha unido para este espectáculo a Brodas Bros. para concebir un espectáculo que mezclara la danza tradicional vasca con las danzas urbanas de las que son especialistas los Brodas. El resultado es que las segundas les comen el pastel a las primeras. Hay un claro dominio de los ritmos callejeros. El encuentro de cuatro jóvenes en la calle que se unen y empiezan a bailar. Tan simple como que esa es la base. El resultado, energía por un tubo en este espectáculo de menos de media hora de duración.