A través de la dansa contemporània influenciada pel llenguatge reivindicatiu de les danses urbanes, aquesta proposta de dansa en petit format és un clam de la potència renovadora de les noves generacions. Tres ballarins, tres young blood que repten l’observador. “Young blood, us estem veient.” Ells estan preparats, però... ho esteu vosaltres?
El català Arnau Pérez és coreògraf i ballarí i actualment dirigeix, des de Madrid, la companyia que duu el seu nom. Com a coreògraf, ha desenvolupat creacions a companyies com la Company E (Washington DC) o la Jove Companyia Gerard Collins (València). A més, ha estat guardonat amb el premi a Millor Coreografia al Masdanza i a l'International Solotanz Festival Stuttgart, i Premi del Públic, Jurat Jove i Ballarí Excel·lent al Certamen Coreogràfic de Madrid.
A Barcelona (CC Zona Nord/ Plaza Verde) aquest espectacle també es pot veure amb 'A ciegas' de Elelei i 'Blue Monday' d'Agnès Sales & Hector Plaza.
A Barcelona (Parc de Can Sabaté) aquest espectacle també es pot veure amb 'FIGHT' de LASALA i Lo Faunal (extracte) de Cia.Pol Jiménez).
A Barcelona (CC Barceloneta / Pl. Hilari Salvadó) aquest espectacle també es pot veure amb 'Out Of The Blue' de LaRutan.
A Barcelona (Plaça dels Àngels - MACBA) aquest espectacle també es pot veure amb 'De2en2' de Brodas Bros i 'Anónimas raíces' de Premoh's Cru.
A Santa Coloma aquest espectacle també es pot veure amb 'UPPER Vol. 1' de Cia. Sebastián García Ferro.
D'endins cap a enfora. La proposta, vital, encomanadissa, de la cia Arnau Pérez va de menys a més. Comença amb una coreografia que ballen des de dins, amb mirada neutre i concentració en la coordinació de cada moviment (i amb algunes accions puntuals acrobàtiques) i va derivant cap a una acció més oberta. La música també viu aquesta evolució i va transformant el so mes intimista a uns compassos més ballables, rítmics, alegres.
L'encert de Young blood és ensenyar com va creixent la proposta. Els permet anar ensenyant el seu treball intern de dansa contemporània, de tocs de dansa urbana, de construccions de figures entre els tres components i d'anar obrint el somriure. I d'anar dirigint la mirada, ara sí, cap al públic, cada cop amb més complicitat.
Tot i el canvi d'actitud en la forma de ballar, el seu moviment sempre és ampli, enèrgic, que sedueix per la força i per la compenetració del trio. En aquesta evolució també es percep com es passa dels grans desplaçaments entre els tres (el que obliga a seguir-ne només un intèrpret) a anar atansant els cossos i veure'ls com un conjunt. I, és des de la seguretat del grup, des de les ganes de festa que es contagia el bon humor, les ganes de ballar obertament.