Achterland

informació obra



Intèrprets:
Laura Bachman, Anika Edström Kawaji, Frank Gizycki , Robin Haghi, Yuika Hashimoto, Laura Maria Poletti, Soa Ratsifandrihana, Luka Švajd
Composició musical:
György Ligeti, Eugène Ysaÿe
Interpretació musical:
Joonas Ahonen, Juan María Braceras
Escenografia:
Herman Sorgeloos
Il·luminació:
Jean Luc Ducourt
Vestuari:
Ann Weckx
So:
Alexandre Fostier
Autoria:
Jordi Girabal, Atilà Puig
Sinopsi:

«Amb Achterland volia tornar a un llenguatge de dansa pura, un llenguatge que es relacionés amb la música virtuosa de Ligeti i Ysaÿe. La presència dels músics a l’escenari permet una relació encara més estreta entre la música i la coreografia.» Anne Teresa De Keersmaeker

Rosas presenta Achterland, coreografia cabdal en l’obra d’Anne Teresa De Keersmaeker creada l’any 1990 i interpretada per darrera vegada l’any 1998. Amb aquesta peça la coreògrafa, per primer cop, dona als músics una posició central i activa a l’escenari, i la inusual combinació de les composicions de György Ligeti i Eugène Ysaÿe va inspirar De Keersmaeker i els seus ballarins en la creació d’una obra amb un equilibri delicat entre el virtuosisme enèrgic i la desacceleració.  També per primer cop la coreògrafa incorpora homes a una companyia fins a les hores formada només per dones.

Rosas és la companyia que Anne Teresa De Keersmaeker va fundar el 1983 i des del seu debut el 1982 la coreògrafa i ballarina s’ha involucrat en una rigorosa exploració i articulació del moviment. La relació entre moviment i música és essencial per al concepte de dansa de la coreògrafa. Així, Rosas ha estès l’art de la dansa com un acte d’escriure moviments en el temps i l’espai, i al llarg dels anys ha explorat la coreografia en relació amb altres forces compositives, com ara la música, la geometria, les arts visuals o el llenguatge.

Crítica: Achterland

29/03/2019

EL MAGNETISMO DE ACHTERLAND PERMANECE INTACTO

per Carmen del Val