Adreça desconeguda

informació obra



Autoria:
Kathrine Kressmann Taylor
Traducció:
Ernest Riera
Direcció:
Lluís Homar
Ajudant de direcció:
Oscar Valsecchi
Intèrprets:
Lluís Homar, Eduard Fernández
Vestuari:
Nídia Tusal
Il·luminació:
Xavier Albertí
Producció:
La Villarroel
Sinopsi:

1932: L’alemany Martin Schulse i el jueu nord-americà Max Eisenstein són amics i socis d’una galeria d’art a San Francisco (Califòrnia). El Martin ha decidit tornar al seu país, mentre que el Max es queda als Estats Units per dur el negoci comú. Han promès d’escriure’s i ho fan des del moment de la seva separació. Però... a principis de 1933, a Alemanya, Hindeburg deixa el poder a un nou canceller, el nacional-socialista Adolf Hitler. Mentre es produeix el tràgic ascens del Tercer Reich, la tendra complicitat de les primeres cartes bascularà fins a l’horror i l’amistat s’anirà esmicolant. Un cara a cara històric entre dues de les nostres cares més cinematogràfiques, Lluís Homar i Eduard Fernández, que va prorrogar-se a Barcelona a causa de l’èxit de públic provocat pel boca-orella.

Crítica: Adreça desconeguda

07/11/2013

Mestria en la interpretació

per Maite Guisado

El 1938 la nordamericana Kathrine Kressmann va escriure "Adreça desconeguda", una lúcida novel·la epistolar, la correspondència entre dos amics, socis d'una galeria d'art a San Francisco, que comença quan Martin torna a l'Alemanya natal i Max es queda a Amèrica, a càrrec del negoci.

Un gènere tan poc teatral com l'epistolar es torna un diàleg àgil a mans d'Eduard Fernàndez i Lluís Homar, que també dirigeix la peça.

L'amable catifa persa de saló es converteix, gradualment, en quadrilàter. A Alemanya, Martin primer observa amb certa desconfiança l'ascendent nacionalsocialisme, que l'acaba seduint. La transformació del que fou lleialtat incondicional va paral·lela a la mutació fins i tot física dels personatges, sense necessitat d'elements externs, només per la mestria de la interpretació.