1932: L’alemany Martin Schulse i el jueu nord-americà Max Eisenstein són amics i socis d’una galeria d’art a San Francisco (Califòrnia). El Martin ha decidit tornar al seu país, mentre que el Max es queda als Estats Units per dur el negoci comú. Han promès d’escriure’s i ho fan des del moment de la seva separació. Però... a principis de 1933, a Alemanya, Hindeburg deixa el poder a un nou canceller, el nacional-socialista Adolf Hitler. Mentre es produeix el tràgic ascens del Tercer Reich, la tendra complicitat de les primeres cartes bascularà fins a l’horror i l’amistat s’anirà esmicolant. Un cara a cara històric entre dues de les nostres cares més cinematogràfiques, Lluís Homar i Eduard Fernández, que va prorrogar-se a Barcelona a causa de l’èxit de públic provocat pel boca-orella.
El 1938 la nordamericana Kathrine Kressmann va escriure "Adreça desconeguda", una lúcida novel·la epistolar, la correspondència entre dos amics, socis d'una galeria d'art a San Francisco, que comença quan Martin torna a l'Alemanya natal i Max es queda a Amèrica, a càrrec del negoci.
Un gènere tan poc teatral com l'epistolar es torna un diàleg àgil a mans d'Eduard Fernàndez i Lluís Homar, que també dirigeix la peça.
L'amable catifa persa de saló es converteix, gradualment, en quadrilàter. A Alemanya, Martin primer observa amb certa desconfiança l'ascendent nacionalsocialisme, que l'acaba seduint. La transformació del que fou lleialtat incondicional va paral·lela a la mutació fins i tot física dels personatges, sense necessitat d'elements externs, només per la mestria de la interpretació.