ALL FOR US és una peça d’arts vives com un exercici arqueològic per desvetllar com s’ha construït el relat cultural d’Occident. Intentem respondre a la pregunta: com podem unir l’hipercaos digital amb la tragèdia grega?
30 persones han sigut escollides entre tota Europa per transformar el seu cos en matèria digital. Reunits en un Peep show observaran els actes originals on realment s’entrega el cos (el sexe, la mort). Junts crearan els fonaments de la nova història.
L'ambiciosa parafernàlia presentada per la companyia andalusa Spam.Please.Enter al FITT, amb una gran instal·lació que conté una trentena de cabines a manera de 'peepshow' al voltant d'un escenari, trontolla pel contingut fallit. Molt soroll per no res. Són notables els recursos tècnics, com la il·luminació i l’ atractiva instal·lació, però poc se salva del naufragi. Manca una dramatúrgia que doni sentit a la seva proposta de recrear la desconstrucció d'Occident a partir del mite de les Bacants d'Eurípides i tampoc ajuden les desafortunades interpretacions, més pròpies del teatre amateur. Tot resulta desballestat, inconnex, confús, i el públic es perd en el relat del mite de Dionís, el déu del vi i del teatre, i de Penteu, l'home de les penes, rei de Tebes que es va oposar a les bacanals dionisíaques i va prohibir el seu culte, fins que va acabar, segons la mitologia grega, esquarterat per les bacants.
La jove companyia fracassa en el seu intent de respondre la pregunta: com unir l'hipercaos digital amb la tragèdia grega? La proposta adopta el to psicalíptic, erotisme sense refinament, per recrear els ritus de Dionís, inspirador de l'èxtasi, l'orgia i la desmesura. Els artistes porten els seus cossos al límit i se succeeixen els estriptís i les postures sexualment explícites en un deliri de suposat alliberament dels desitjos abans que el món arribi al final. Hi ha un altre despropòsit: fins a tovalloletes de paper com les dels clients de 'peepshow' per a les seves masturbacions. En un moment donat interpel·len alguns espectadors preguntant-los un desig per després continuar amb el desmembrat relat mític i veure un Penteu encadenat a la muntanya Ciceró.
El millor és la sorpresa final, fruit del treball de la companyia buscant a la xarxa dades de cadascun dels espectadors. Seguir aquest camí els hauria portat a millor port, atès l'interès que han expressat els creadors per les noves identitats que s'estan generant al món digital. Però aquest seria un altre espectacle; aquest ‘All for us’ queda com una fallida borratxera eròtica que desconcerta el públic.
El lun, 4 sept 2023 a las 16:01, Imma Fernandez (<imma_fernandez@hotmail.com>) escribió: