L’amor, la maternitat, les misèries del món contemporani, el buit existencial, el teatre com a ficció i com a mentida... Una capbussada pertorbadora en l’ànima a través d’una actriu, Elisabeth, que renuncia a la parla i que es trasllada amb la seva infermera, Alma, a una casa solitària. Els silencis d’una els omplirà l’altra amb un torrent de paraules que l’actriu absorbirà de manera gairebé vampírica, com si preparés un dels papers que acostumava a interpretar. Les personalitats de totes dues s’acabaran fonent, en una relació de vegades sàdica i fins i tot eròtica en la qual descobrirem la discordança entre els actes dels personatges i els seus autèntics desitjos.
Amb la complicitat de dues excel·lents actrius que es fiquen de valent a explorar totes les complexitats emocionals dels seus personatges ( i també d'una virtual Vicky Peña que, literalment, es roba tots els primers plans de la funciò ) Magda Puyo ens presenta una molt honesta i força rigorosa adaptació escènica d'una de les genialitats mès radicals i experimentals de tot el cinema de Bergman. I aquest acaba resultant inevitablement el gran problema del muntatge: per molt que la busquis, no hi ha manera de trobar aquí la força brutal d'aquelles imatges. Puyo substitueix la radicalitat original per un embolcall videogràfic decididament brillant, i crea atmosferes de notable bellesa. I com a resultat, li queda un espectacle involuntariament però tambè inevitablement tocat d'aquell esteticisme del qual la pel·lícula "Persona" fugia com del dimoni.