Ambulant. La Fam Teatre

informació obra



Direcció:
Adrián Schvarzstein, Sergi Heredia
Sinopsi:

Un petit circ acaba d’arribar a la ciutat després de recórrer centenars de quilòmetres amb els seus carros carregats de maletes. Busquen el lloc idoni en el qual instal·lar-se. Ningú sap d’on venen, però conten que entre els seus membres estan alguns dels més virtuosos artistes de l’espectacle…

Ambulant és un espectacle circense de sala de gran format. Un homenatge als últims circs clàssics de principis del segle XX, i als nostres orígens.

Deu artistes que duen a terme diferents números circenses amb tècniques com la bàscula coreana, el mà a mà, els malabars, el diàbolo, la barra fixa, la roda cyr i clown.

Crítica: Ambulant. La Fam Teatre

14/05/2023

Un quadre massa pla i sobre gesticulat

per Jordi Bordes

Ambulant és una de les produccions més ambicioses (amb projecció d'aconseguir actuacions arreu) d'aquesta edicio del Fira trapezi. Desgraciadament, però, no explica gaire res de nou sobre el caràcter itinerant de les companyies de circ (que ben bé casaria amb la troupe de L’alegria que passa, dels Dagoll Dagom). És un treball que ensenya múltiples tècniques circenses, amb una bàscula final espectacular i un comicitat de patacada del mosso de pista (Gustavo Arruda, Guga). La pega és que aquest quadre d'aparent quotidianeïtat només es vol revertir a partir de la sobre gesticulació que és el pitjor recurs per fer empàtica la situació

La Fam Produccions meravella però no enfoca prou la voluntat del muntatge, el desordre plana sobre la dramatúrgia. Se succeeix el desori per a la instal·lació de la vela, les divertides tibantors per escapar-se del treball (del pallasso) i la poca traça del mosso de pista. El director no para de voler-se fer important i la troupe d'acròbates assumeixen amb optimisme la nova ciutat per ensenyar les seves cabrioles. Adrian Schvarztein, que va meravellar amb el Cirkus Klezmer (un dels grans èxits del Circ d'hivern de l'Ateneu Popular de 9 Barris de la història) no logra la mateixa connexió, tot i treballar amb un format i plantejament similar. De totes maneres, sí que funciona com a homenatge al circ itinerant del segle XX, de les famílies d'artistes provant una pila de disciplines (des de la suspensió capilar a saltar a corda, a la roda Cyr, elroda roda, el malabarisme de bitlles, el diàbolo, el filferrisme o la barra fixa... un mostrari ideal per triar quina disciplina voldria provar en un taller de circ inabastable.