Amor. El Eje

informació obra



Text:
Marta Aguilar, Alain Badiou, André Gorz, Mar Pawlowsky
Intèrprets:
Marta Aguilar, Mar Pawlowsky, Nadine Gerspacher
Ajudantia de direcció:
Elia Corral, José Novoa
Escenografia:
José Novoa
Vestuari:
José Novoa
Il·luminació:
José Novoa, Esther Porfau
So:
Mürfila
Direcció:
Paul Berrondo, Nicolas Ricchini
Vídeo:
Alba Cros
Sinopsi:

Dues noies joves i amb molts plans de futur es coneixen una nit durant el recital poètic que fa l’Andrea. Follen. Follen molt i follen molt bé. S’enamoren. Molt, i molt bé, s’enganxen, se suen, es coneixen i s’uneixen. Passen molts dies seguits juntes fins que decideixen viure juntes i construir la vida juntes i fer-se velles juntes.

A la Blanca li ofereixen una feina a Madrid, així que va i ve a Barcelona, i la relació se’n ressent. Estan tan juntes però tan separades. El sexe és inexistent. Comencen a tenir gustos nous, coses que agraden a una són incomprensibles per l’altra. Però hi ha alguna cosa que els fa pensar “és només una crisi normal”.

L’Andrea no pot escriure perquè si és feliç no li surten els versos. Però no canviaria per res el que té amb la Blanca, que li sembla tan únic i tan impossible. Passats uns mesos l’estabilitat i la rutina els fan fixar-se en altres coses i persones.

Hi ha crisis normals? Finalment, tot es precipitarà en una parada poc cèntrica del metro de Londres.

Crítica: Amor. El Eje

26/11/2018

Desconectadas

per Elisa Díez

(...)

Amor no explica más que una historia normal, como hay miles. No ofrecer nada nuevo, es el mismo "bollo drama" de siempre. E incluso diría más, si cambias a uno de los personajes de sexo sería la típica historia de amor de dos personas que se enamoran y poco a poco van creciendo de manera separada.

Paula Ribó opta por ofrecernos la historia al revés, para así hacernos ver un final feliz impostado, para creer que la historia pudo haberse escrito de otra manera. Un final agridulce porque el espectador sabe que las historias felices no acaban cómo empezaron sino de la manera cómo crecieron. Aunque en realidad es ese continuo ir y venir de flashbacks los que hacen que una historia con poca chicha tenga algo de interés.

El frío de la sala y de la historia también se refleja en las interpretaciones, hace falta una química brutal que traspase el escenario para que los sentimientos se vean naturales, y desgraciadamente no la hay. El chute de melodrama es excesivo para un escenario tan pequeño y la falta de intimidad es palpable en un escenario tan cercano como el del Àtic22.

Y si bien es cierto que es necesario visibilizar el amor LGTBQI, no creo que sea conveniente hacerlo a cualquier precio. Con la cultura audiovisual que tenemos a nuestras espaldas, es necesario que se nos muestre ese algo más, que nos atrape en la historia, que lo simple funcione con toda su complejidad y no que la complejidad se vuelva simple.