Blink Flash és una proposta artística pels més menuts, un laboratori per despertar la dansa com a llenguatge d’expressió. Isa, una noia valenta i curiosa, descobreix objectes amagats a l’espai escènic. Cada objecte guarda una experiència vital en sinèrgia amb una emoció, un color i una música. Busquem despertar l’imaginari emocional dels més petits, per donar-li un ventall de formes, ritmes, qualitats, dinàmiques. Us direm un últim secret, aquests set objectes guarden set experiències vitals d’Isadora Duncan. Els infants no la veuran, nosaltres tampoc, però ella ens haurà regalat un camí cap a la llibertat, cap la descoberta del propi moviment, cap a la creativitat, cap a la il·lusió.
La dansa –i més quan va embolcallada com en aquesta peça– és un mitjà excel·lent per llençar l’ham i endur-se l’espectador fins on es vulgui. Aquí el repte és descomunal, ja que la presa (entesa en el millor dels sentits) és la més escorredissa de totes: la primera infància. L’espectacle està acuradament dissenyat per seduir el públic d’entre 2 i 5 anys i, alhora, brindar una meravellosa estona als adults que els han dut al teatre. Es tracta de viure una experiència compartida, de participar conjuntament i en societat en un acte artístic carregat d’emoció que, si bé potser no és “el primer cop”, ben poc se n’allunya.
Així doncs, el “descobriment” sobre el qual està concebut l’espectacle s’escau perfectament a la missió. Tant hi fa que uns i altres sàpiguen, o no, que la ballarina descobreix a escena set objectes amagats que remeten a set experiències vitals de la coreògrafa nord-americana Isadora Duncan (considerada com la creadora de la dansa moderna) –un desencadenant que aplaudim–, l’important és que s’apuntin a l’aventura i, al mateix temps que la nena, se sorprenguin amb cadascuna de les troballes.
Ara apareix una lluna, hi ha una pluja d’estels o voleien uns núvols. Ara entren a dins d’una cova acompanyats de l’eco o veuen com pren vida la ballarina d’una caixeta de música. Amb imatges, llums i melodies els regalen una continuïtat d’escenes pures, toves, belles, suaus, on a través dels ulls, el cos i l’ànima de la protagonista els infants desperten els seus sentits i, sobretot, les seves emocions i vincle amb les arts escèniques.
Descalça, curiosa, juganera i vestida de blanc amb una calça que recorda el bolquer dels nadons, l’analogia és evident. Ella és qui es mou a escena entre una suggeridora escenografia, però tothom pot veure-s’hi a si mateix experimentant al seu lloc. Els petits reaccionen obertament als estímuls i deixen escapar crits de joia o balbuceigs que confirmen que són partícips de la descoberta. I el més fonamental: que en gaudeixen.
En general, l’espectacle conté la comunicació amb el públic en el rol de receptors actius tret de dos moments en què la interacció és volgudament explícita i, tot i el notable canvi de registre, es produeix de manera natural. Una distensió controlada que els menuts reben amb diversió i que acaba d’aproximar-los a aquest univers oníric que, finalment, es desplegarà al món real en una invitació al joc i a la festa que arrodoneix la vivència.