Capas

informació obra



Direcció:
Jordi Aspa, Luke Wilson (mirada externa)
Intèrprets:
Francesca Lissia, Armando Rabanera Muro, Celso Pereira Arizaga, Fabrizio Giannini, Cristiano Della Monica
Ajudantia de direcció:
Roberto Magro
Composició musical:
Cristiano Della Monica, Massimiliano Sacchi, Le Ficufresche
Coreografia:
Michelle Man
Il·luminació:
Sarah Sankey
Escenografia:
Jaume Serrat
Vestuari:
Fanny Fredouelle, Rosa Crehuet, Olga Arizaga
Producció:
CAER-Centre d’Arts Escèniques Reus, Circ que o! Pyrénées de cirque, Flic Scuola di Circo di Torino, Konstnärsnemndem, Festival Trapezi / Reus
Sinopsi:


L’acte de ser amfitrió és un acte cobert de capes. 

Arribar, trobar-se i estar disposat a marxar… una forma de vida.

Us convidem a entrar entre flaires de la llar i sons de memòria, a compartir les nostres il·lusions, a gaudir de moments brillants, catastròfics, íntims o sincers. 

Una tornada als nostres orígens amb un transfons de generositat ens porta a descobrir els nostres secrets i els nostres mons, despullant-nos de les capes que ens cobreixen per mostrar el nostre ésser.

"Capas" ens porta a un lloc familiar fet de trobades caluroses, de vegades contradictòries i sorprenents. Les arts del circ, treballades alternativament amb energia, dolçor i autoironia, es barregen amb la música en directe i amb la dansa en aquest espectacle ple de poesia i humor. 

Edat recomanada: a partir de 4 anys

Crítica: Capas

30/11/2015

Un circ molt humà

per Marcel Barrera

Capas és una obra tècnicament notable, desborda energia i està carregada d’emocions acrobàtiques, bon humor i sorpreses. És un espectacle aparentment festiu que aprofundeix en les relacions humanes, un joc de contrastos entre personalitats diferents que van despullant-se de successives capes fins a mostrar la seva veritable personalitat. Fabrizio Giannini, un dels cinc artistes, comença la seva actuació cobert amb un abric de cap als peus i acaba a ritme de música disco cobert amb un mallot molt cridaner. La funció comença convidant els espectadors a sentir-se a gust en l’espai dels artistes i transmet tan bones sensacions que al final vénen ganes de d’emportar-se els artistes a casa. El públic s’ho va passar bé amb la companyia Eia i no va parar d’aplaudir durant la funció. Va començar fent l’onada i va acabar dempeus.

Durant una hora se succeeixen exercicis de mà a mà, barra fixa, banquina, malabarismes, salts amb corda i alguna pilotada. Armando Rabanera va executar una proesa saltant a la corda sobre les mans de Fabrizio Giannini; Celso Pereira va fer riure el públic vestit amb una vella samarreta del Deportivo de la Corunya; Francesca Lissia (àgil) va protagonitzar una primera mitja hora de funció trepidant i els seus moviments i salts van ser tots precisos i preciosos; i tot això embastat a través de l’original banda sonora en directe de Cristiano Della Monica. L’escenografia també té la seva gràcia. Un armari tancat amb pany i clau que va acabar esmicolat i convertit en barres paral·leles.

L’espectacle està en un moment dolç i és una pena que justament ara acabi. Amb les actuacions al TNC, Capas acabarà el seu periple i la companyia es concentrarà en dos nous projectes que estrenaran el 2016: Intarsi i Espera. La gent que vagi al TNC segur que no surt decebuda d’un dels pocs, si no l’únic, espectacle de circ que ha fet el doblet: Mercat de les Flors i TNC.

La nit de dissabte va ser triomfal i el TNC va haver de posar el cartell d’entrades exhaurides. Els responsables del teatre semblaven també sorpresos per l’èxit. Confiem que a partir d’aquesta experiència augmenti la presència de circ al TNC i no haguem d’esperar tres anys. L'última vegada que es va veure circ va ser el 2012. Potser ha arribat el moment que el TNC es tregui també totes la seva capes.