Combattimento

informació obra



Direcció:
Joan Anton Rechi
Autoria:
Claudio Monteverdi
Dramatúrgia:
Joan Anton Rechi
Intèrprets:
Sara Blanch (soprano), resta de repartiment en curs, Anita Rachvelishvili (mezzosoprano)
Interpretació musical:
David Aladashvili (piano)
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

Claudio Monteverdi va revolucionar la música amb la seva particular manera d’entendre com aquesta havia d’expressar les línies emocionals d’un text. Il combattimento di Tancredi e Clorinda, n’és una excel·lent mostra. Una història que ens permet reflexionar sobre la naturalesa del amor, de la pèrdua i de relacions enteses com a lluites. Temes que són una constant en diversos madrigals del compositor. Petites joies que ens parlen de les relacions, dels misteris de l’amor, de la seducció, enamorar-se o imposar-se a l’altre, guanyar-lo o perdre’l... per acabar descobrint que no podem viure amb aquesta absència.

Un combat medieval, un combat d’emocions. Un cercle poètic inspirat per la música de Monteverdi.

Crítica: Combattimento

03/08/2016

Un ring al claustre

per Núria Sàbat

La impactant fotografia d’uns guants de boxa, negres i usats, presideix significativament el programa de mà. Un ring ocupa el pati del bell claustre del Carme. El Combattimento està a punt de començar.

Es tracta d’un espectacle de petit format produït pel Festival Castell de Peralada compost per una acurada i molt ben triada selecció d’àries, laments i madrigals de Claudio Monteverdi, als quals Sara Blanch (soprano), Anna Alàs (mezzo-soprano) i els tenors David Alegret i Víctor Sordo posen veu, matisos i emoció.

Aprofitant l’evident teatralitat d’aquestes composicions i potenciant la relació entre lluita i amor que presideix els Madrigali guerrieri e amorosi, Joan Anton Rechi –direcció d’escena i dramatúrgia– resol el muntatge com un combat de boxa: escenari central convertit en un ring; intèrprets abillats amb un espectacular vestuari de Mercè Paloma que combina l’estètica “boxística” amb l’operística, escenes dividides en rounds i diferents elements escenogràfics propis d’aquest espai (tamborets, galledes, campana...), reforçat per l’adient il·luminació d’Alberto Rodríguez Vela, que incideix de manera efectiva en la tensió dramàtica.

Aquesta original i ben resolta proposta recolza, però, sobre un puntal bàsic: l’excel·lent orquestra barroca Vespres d’Arnadí. Constituïda el 2005 per Dani Espasa i Pere Saragossa, aquesta formació no només ha destacat per la seva reconeguda qualitat artística sinó també per la seva voluntat de difondre la música antiga entre un públic al més ampli possible. Dirigits en aquesta ocasió pel mestre Fausto Nardi –qui, així com Vespres d’Arnadí, és un “vell” conegut d’aquest Festival que enguany ja celebra els seus 30 anys–, Lina Tur (violí I), Farran Sylvan (violí II), Natan Paruzel (viola), Alberto Guerrero (violoncel), Mario Lisarde (violone), Manuel Minguillón (tiorba) i Dani Espasa (clavecí) interpreten amb pulcritud i gran sensibilitat quinze fragments extrets de diverses obres del qui ha estat considerat com el creador de l’òpera moderna. 


L'enllaç a Youtube no està disponible.